مرغ ارزان می شود

اقتصاد نیوز: مدیر امور طیور جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با افزایش ۴۰ درصدی جوجه‌ریزی در استان قیمت مرغ در مردادماه به‌طور محسوسی کاهش خواهد یافت.

مرغ ارزان می شود

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یعقوب‌زاده مدیر امور طیور جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در سه‌ماهه نخست سال 99 به علت شیوع کرونا و قرنطینه و تعطیل‌شدن برخی مشاغل ازجمله بسته‌شدن رستوران‌ها و تالارها، قیمت مرغ دچار نوسان شد و افزایش قیمت نهاده‌ها و جوجه یک‌روزه باعث کاهش تولید مرغ شد که افزایش تقاضا پس از بازگشایی این اماکن به افزایش قیمت مرغ در استان انجامید.

او افزود: در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال در هرماه به‌طور میانگین حدود یک‌میلیون کمبود تولید مرغ گوشتی وجود داشت که برای کنترل قیمت‌ها و بازار اقداماتی از سوی جهاد کشاورزی  خراسان رضوی در خصوص تأمین نهاده و جوجه یک‌روزه انجام شد که در نهایت به افزایش 40 درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجامید.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: این مازاد تولید گاهی منجر به مازاد ظرفیت تولید واحد‌های مرغداری در استان شده که همین افزایش تولید باعث تعدیل بازار و قیمت‌ها خواهد شد.

 

یعقوب‌زاده بیان کرد: قطعاً قیمت عرضه مرغ در بازار در مردادماه و ورود این مرغ‌ها به بازار به‌طور محسوسی باعث کاهش قیمت حتی پایین‌تر از نرخ مصوب اعلام‌شده خواهد شد و قیمت مرغ در خراسان رضوی را پایین‌تر از میانگین کشوری خواهد آورد.

 

این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان