ترامپ: دیوار مرزی آمریکا و مکزیک در حال ساخت است

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اذعان داشت: تقریباً ۴۰۰ کیلومتر دیوار مرزی ایالات متحده و مکزیک ساخته شده است

ترامپ: دیوار مرزی آمریکا و مکزیک در حال ساخت است

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، روز یکشنبه در صفحه توئیتری خود نوشت: طول دیوار جدید که در مرز ایالات متحده و مکزیک بنا شده است، در حال حاضر حدود 400 کیلومتر ایستاده است و تا پایان سال به حدود 730 کیلومتر می رسد.

وی گفت: تاکنون ما 240 مایل دیوار جدید در مرز جنوبی کشور ساخته ایم. تا پایان سال بیش از 450 مایل (727 کیلومتر) دیگر ساخته می شود.

در دسامبر سال گذشته، پنتاگون گزارش داد که در مرز مکزیک در آریزونا تا پایان سال 2020 بخش جدیدی از دیوار ساخته خواهد شد، هزینه کار 400 میلیون دلار خواهد بود. طول مرز آمریکا و مکزیک به 3.14 هزار کیلومتر می رسد.

در زمان ریاست جمهوری ترامپ، مبارزه با مهاجران غیرقانونی، سرکوب تلاش های آنها برای ورود به ایالات متحده و اخراج کسانی که موفق شدند غیر قانونی به آمریکا وارد شوند شدت گرفت.

او حتی در طول انتخابات سال 2016، به هواداران خود قول داد که سیاست مهاجرتی سخت تری را دنبال کنند و کنترل مرزها را تقویت کنند. صاحب کاخ سفید معتقد است که مهاجران غیرقانونی جنایتکار هستند.

در اکتبر سال 2018، وی تهدید کرد که اگر مقامات مکزیکی جریان مهاجران کشورهای آمریکای مرکزی را که از طریق کشورشان به دنبال ورود به ایالات متحده هستند را متوقف نکنند، مرز جنوبی را می بندد.

علاوه بر این، ترامپ دستور داد تا چندین هزار سرباز را برای کمک به مرزبانان بفرستد. در 15 فوریه سال گذشته، وی لایحه ای را برای معرفی وضعیت اضطراری در مرز با مکزیک امضا کرد.

این امر به دولت آمریکا اجازه می دهد تا بودجه لازم را برای ساخت یا تعمیر نرده ها در چندین بخش از مرز را تامین کند. واشنگتن معتقد است، که این امر به جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی و قاچاق مواد مخدر کمک می کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان