نخستین جلسه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان

در نخستین جلسه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان برنامه های شاخص دستگاهها، دانشگاهها و حوزه های علمیه استان اعلام و درباره انها بحث و تبادل نظر شد.

نخستین جلسه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سمنان در این نشست با بیان اینکه دوران دفاع مقدس دستاوردهای ارزشمندی در همه زمینه ها داشت گفت : نسل امروز به ویژه جوانان نیازمند آشنایی بیشتر با دفاع مقدس هستند که باید با جهش در تولید آثار فاخر و جذاب در حوزه دفاع مقدس در جهت جذب جوانان و فرهنگ سازی در این زمینه و نیز بیمه کردن انقلاب و کشور حرکت کرد .
حجت الاسلام ذوالفقاری لقب،  به شرایط این روزهای کشور و شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود : با توجه به این شرایط و در جهت حفظ سلامتی مردم امسال باید بخش زیادی از فعالیتها و برنامه های هفته دفاع مقدس به صورت مجازی برگزار شود.
رئیس دانشگاه سمنان و نیز رئیس کارگروه جوانان ، دانشگاهیان ، طلاب و تشکل های استان هم در این نشست گفت : با توجه به اینکه امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس را داریم برنامه ریزی شده است برنامه های این مناسبت در دو بازه زمانی هفته دفاع مقدس و در طول سال برگزار شود .
دکتر مسعود نصیری با بیان اینکه دانشگاه سمنان به همین مناسبت 10 برنامه شاخص را در نظر گرفته و پیش بینی کرده است ، خواستار اعلام برنامه های شاخص  دستگاهها ، دانشگاهها  و حوزه های علمیه استان به دبیرخانه این کارگروه شد .
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سمنان هم در این جلسه به برنامه های شاخص دانشگاه سمنان به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد و گفت : تشکیل کمیته مستند سازی شهدا و ایثارگران ، پخش صوتی کتابهای مربوط به دفاع مقدس ، نامگذاری آمفی تئاتر دانشگاه سمنان به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ، طراحی و ساخت تندیس سردار مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله ی این برنامه هاست .
دکتر بهروز گل محمدی همچنین ، برگزاری مراسم گرامیداشت عملیات افتخار آفرین مرصاد ، برگزاری جشنواره ورزشی با نام شهدای دانشگاه سمنان ، نقش دانشجویان در دفاع مقدس و حمایت از 40 عنوان پایان نامه دانشجویان مقطع ارشد و دکتری با موضوع دفاع مقدس و نیز تکریم مقام علمی و مدیریتی سردار شهید سلیمانی را از دیگر برنامه های شاخص دانشگاه سمنان به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اعلام کرد .
حجت الاسلام رستمیان مدیر حوزه های علمیه استان هم در این نشست با بیان اینکه به برکت رشادتها و ایثارگریهای جوانان این مرز و بوم امروز کشورمان در همه زمینه ها حرفی برای گفتن دارد افزود : ایستادگی در برابر دشمن و تحریمها ایران اسلامی را به قدرت دفاعی بازدارنده تبدیل کرده است .
حجت الاسلام رستمیان تاکید کرد : خروجی برنامه های هفته دفاع مقدس باید پاسخ به شبهاتی باشد که دشمن در ذهن جوانان ایجاد می کند .
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان هم در این نشست با بیان اینکه در طول این چهل سال برنامه های متنوعی در حوزه دفاع مقدس برنامه ریزی و اجرا شده است گفت : برگزاری این برنامه ها آن طور که شایسته است نتوانسته دفاع مقدس و فرهنگ و اخلاق ، منش و از خود گذشتگی جهادگران آن دوران را به مردم معرفی نماید .
امیر بینایی با بیان اینکه صبر ، ایثار و گذشت یکی از درسهای دفاع مقدس است افزود : باید رفتار بچه های جنگ در آن دوران بیان شود و این چیزی است که مغفول مانده است .
وی با اشاره به وجود پرونده های قضایی متعدد در کشور گفت : می توان با الگو گیری از دفاع مقدس و پیاده کردن آن در جامعه و مراودات اجتماعی و در رفتار با یکدیگر بسیاری از مشکلات را حل کرد .
در این نشست روسای دانشگاههای استان و نیز نمایندگان دستگاهها و حوزه های علمیه برنامه های خود را به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اعلام کردند.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان