قتل جوان سیاه ‌پوست به دست پلیس آمریکا+ویدئو

اعتراضات سراسری در آمریکا از ۲۵ می بعد از قتل جورج فلوید شهروند سیاه‌ پوست آمریکایی در شهر مینیاپولیس به دست افسر سفیدپوست این شهر که راه نفس وی را مسدود کرد، آغاز شد. اعتراضات همچنان در بخش‌هایی از آمریکا ادامه دارد و هر بار با جنایت دیگر پلیس آمریکا در بخشی از این کشور شعله ‌ور می‌شود.

قتل جوان سیاه ‌پوست به دست پلیس آمریکا+ویدئو

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، هفته‌ ها اعتراض علیه نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا دیروز شنبه در شهر "دیترویت" بزرگترین شهر ایالت میشیگان آمریکا در پی جنایت جدید پلیس این کشور به خشونت کشیده شد.

روز جمعه یک جوان سیاه ‌پوست دیگر قربانی خشونت و تبعیض نژادی پلیس آمریکا شد و به ضرب گلوله نیروهای پلیس شهر دیترویت جان باخت.

مردم معترض در بخش غربی این شهر نزدیک محلی که پلیس دیترویت "حکیم لیتلتون" 19 ساله را هدف قرار داد و فرد دیگری را بازداشت کرد، به راهپیمایی پرداختند. بردار مقتول بعد از پایان اعتراضات خواستار دیدار با "جیمز کِرِیگ" رئیس پلیس شهر و «مایک دوگان» شهردار آن شد.

بعد از صحبت‌های برادر مقتول، از معترضان خواسته شد امروز یکشنبه هم به اعتراضات ادامه دهند. در این اعتراضات همچنین از پلیس این شهر خواسته شد به استفاده از نرم‌افزار تشخیص چهره برای شناسایی مظنونان احتمالی پایان دهد زیرا به گفته معترضان این روش شهروندان سیاه‌پوست را به اشتباه شناسایی می‌کند.

او گفت: بردار من مرد خوبی بود. او یک جنگجو بود. می‌خواهم این را همه از جمله رئیس جیمز کریگ و شهردار دیترویت بدانند. تا قبل از هفته آینده می‌خواهم با آن‌ها دیدار کنم.

روز جمعه در جریان اعتراضات به این اقدام پلیس، صدها نفر به تجمع پرداختند که پلیس به سمت آن‌ها گاز اشک‌آور شلیک کرد. 8 نفر در جریان اعتراضات روز جمعه دستگیر شدند که گفته می‌شود در ساعات اولیه روز شنبه آزاد گشتند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان