محمد حسین فرحبخش:

کف هزینه‌ها برای تولید فیلم‌های سینمایی کمتر از سه یا سه و نیم میلیارد تومان نیست!

محمد حسین فرحبخش جزئیات کف و سقف هزینه تولید یک فیلم سینمایی و علت درخواست بازیگران برای افزایش دستمزد را تشریح کرد.

کف هزینه‌ها برای تولید فیلم‌های سینمایی کمتر از سه یا سه و نیم میلیارد تومان نیست!

به گزارش سینماپرس، محمد حسین فرحبخش تهیه کننده و کارگردان سینما درباره پایین‌ترین و بالاترین هزینه تولید فیلم‌های سینمایی در گفت و گو با خبرنگاران جوان،گفت: کف هزینه‌ها بدون تبلیغات و با بهره وری از بازیگران متوسط به لحاظ سوپر استار بودن، کمتر از سه یا سه و نیم میلیارد تومان نیست و متوسط چهار تا چهار و نیم میلیارد تومان خواهد بود، ولی سقف هیچ رقم خاصی ندارد و می‌تواند به هفت، هشت و شاید تا بیست میلیارد هم برسد.

این تهیه کننده درباره گران‌تر شدن هزینه‌های تولید با وجود تعطیلی چند ماهه تولیدات به علت شیوع ویروس کرونا بیان کرد: این به دلیل تولید سریال‌های قلابی در شبکه نمایش خانگی است که اکثرا هم به نوعی پولشویی در آن‌ها اتفاق می‌افتد. این آثار باعث شده بازیگران و عوامل بیکار نمانند و پول‌های کلان بگیرند.

او فضای تولیدات سینمایی با توجه به گران‌تر شدن هزینه‌های تولید و نداشتن توجیه اقتصادی، آن هم در شرایط کنونی را تحلیل کرد و گفت: اگر در مورد بخش خصوصی حرف بزنیم باید گفت دیگر وجود ندارد، اما آن‌هایی که تحت هر شرایطی کار می‌کنند و سود و ضرر برای آن‌ها مهم نیست یا بودجه دولتی دارند و یا منشا منابع مالی آنها مشخص نیست.

فرحبخش گفت: با این وضعیت سرنوشت خوبی در انتظار سینما نخواهد بود، البته که فاجعه کرونا دست هیچکس نیست و جهان را درگیر کرده است و فکر می‌کنم بیش از همه اقتصاد سینما را نشانه گرفته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان