کتاب "در مسیر آسمان" مراحل تکامل تا رسیدن به درجه شهادت را روایت می‌کند

نویسنده کتاب «در مسیر آسمان» گفت: وقتی پرونده‌ شهدای ناجا را می‌خواندم متوجه نقاط اشتراکی شدم که شباهت بسیاری به توصیف شهدا در آیات و روایات داشت.

کتاب "در مسیر آسمان" مراحل تکامل تا رسیدن به درجه شهادت را روایت می‌کند

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کتاب «در مسیر آسمان» نوشته هدی ترخان در خبرگزاری تسنیم رونمایی شد؛ این کتاب روایتی متفاوت از شهدای ناجاست. 

هدی ترخان، نویسنده این کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به روند شکل‌گیری این کتاب گفت: روند شکل‌گیری کتاب «در مسیر آسمان» اینگونه بود که پرونده‌های شهدا و مصاحبه‌های مرتبط با آنان را از ناجا دریافت کردیم و قرار شد کتابی با محوریت تبیین سبک زندگی برای این شهدا تنظیم شود. وقتی این پرونده‌ها را بررسی می‌کردم متوجه نقاط مشترکی در بین همه آنان شدم که گویا خط ربطی بین‌شان ترسیم کرده بود و ما را به سیر زیبایی می‌رساند. وقتی دقت کردم متوجه شدم ویژگی‌های اخلاقی و اتفاقات زندگی این شهدا خیلی شبیه به هم است و شباهت بسیاری به آن چیزی دارد که در توصیف شهدا و مسیر شهادت در آیات و روایات آمده است. بر همین اساس نام این کتاب را «در مسیر آسمان» گذاشتم. 

وی افزود: در حقیقت، «در مسیر آسمان»، هفت آسمانی است که بعدهای مختلف زندگی شهدا را نشان می‌دهد؛ ارتباطشان با خود، خداوند، خانواده و اطرافیان. هر کدام از این موارد در قالب خاطراتی به صورت جداگانه در فصول کتاب آمده است. معتقدم با خواندن این کتاب ضمن آشنایی با این شهدا از فرش به عرش می‌رسیم و در آسمان آخر یا آسمان هفتم مقام قرب و شهادت آنان را می‌بینیم. هر آسمان از این کتاب به یکی از بخش‌های مثبت زندگی این شهیدان می‌پردازد؛ برای مثال آسمان اول اهتمام آنان به احکام دینی را روایت می‌کند، آسمان دوم رابطه با خانواده است، خدمتگزاری به مردم، ارادت به شهدا و ... نیز از دیگر مباحثی است که در آسمان‌های دیگر کتاب آمده است. علاوه بر این، در هر فصل از کتاب، صحبت‌های مقام معظم رهبری متناسب با موضوع مطرح شده آورده شده است. 

نویسنده کتاب «در مسیر آسمان» با اشاره به تحقیق و پژوهش این کتاب گفت: سعی کردم برای روایت زندگی هر کدام از شهدا، شناخت خوبی نسبت بهشان پیدا کنم و با جستجو در احوالا‌تشان روایت دقیقی داشته باشم. جالب است بدانید برای فهمیدن احوالات بعضی از این شهیدان که کم سن و سال‌تر بودند در فضای مجازی می‌گشتم و صفحه اینستا‌گرامی‌شان را پیدا می‌کردم. در آنجا حالات و روحیات شخصی‌شان را می‌دیدم و ما را برای نوشتن خاطراتشان آگاه‌تر می‌کرد. البته از آنجا که تعداد شهدا زیاد بود و به خانواده بسیاری از آنان دسترسی نداشتیم امکان مصاحبه جدیدی وجود نداشت. 

او در پایان با اشاره به فعالیت این روزهای خود گفت: داستان‌های کوتاهی در مورد 87 شهید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نوشتم که در دست انتشار است. 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان