عضو کمیسیون انرژی مجلس عراق نقش ایران را در تولید یک سوم انرژی کشورش حیاتی خواند

تهران-ایرنا- عضو کمیسیون انرژی مجلس عراق دوشنبه شب گفت که نقش ایران در تولید حدود یک سوم حجم کل انرژی کشورش حیاتی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس عراق نقش ایران را در تولید یک سوم انرژی کشورش حیاتی خواند

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، «علی العبودی» در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تصریح کرد: عراق در حال حاضر بیش از 18 هزار مگاوات برق تولید می‌کند و 1200 مگاوات نیز از تهران وارد می‌کند.

وی افزود، همچنین با گاز خریداری شده از ایران 5 هزار و 200 مگاوات دیگر برق تولید می‌شود، بنابر این با توجه به این موضوع در صورت قطع واردات برق از ایران، چه اتفاقی خواهد افتاد.

این نماینده مجلس عراق اجرایی شدن قراردادهای شرکت زیمنس آلمان و "جنرال الکتریک" آمریکا را که در دولت‌های قبلی با عراق امضا کرده‌اند، دشوار خواند و گفت، وزارت برق عراق نمی‌تواند حقوق کارکنان خود را بپردازد، به همین دلیل چگونه می‌تواند هزینه اجرای این قراردادها را تامین کند.

این عضو پارلمان عراق برای پایان دادن به سردرگمی در تامین سوخت و مشکلات مالی مربوط به آن خواستار ادغام وزارتخانه‌های برق و نفت و ایجاد وزارت‌خانه انرژی شد و افزود، وزارت برق عراق بیش از 14 میلیارد دلار به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی این کشور بدهکار است.

العبودی تصریح کرد، وزارت برق عراق با داشتن 200 هزار کارمند بار سنگین مالی بر دوش دارد به طوری که از سال 2003 تاکنون هزینه جاری این وزارت‌خانه به 63 میلیارد دلار رسیده است.

«ماجد حنتوش» وزیر برق عراق نیز 14 خردادماه در دیدار با «رضا اردکانیان» وزیر نیروی ایران که به بغداد سفر کرده بود، واردات برق از ایران را بسیار مهم و حیاتی توصیف کرده بود.

وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران نیز در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا درباره دستاوردهای این سفر به بغداد از امضای صادرات 2 ساله برق به عراق خبر داده بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان