حجت‌الاسلام انصاریان: بانوان بدحجاب به سنگینی ضررهای فردی و اجتماعی رفتارشان "فکر" کنند

جوانان وقتی شما را می‌‌بینند دلشان از خانواده و همسرشان سرد می‌شود، شما را می‌‌بینند دچار تحریکات شیطانی می‌شوند، آیا این انصاف است که شما با بی‌حجابی یا به قول امروز بدحجابی، مردم و مخصوصاً جوانان را در معرض ضربات سنگین عاطفی و فکری قرار دهید؟

حجت‌الاسلام انصاریان: بانوان بدحجاب به سنگینی ضررهای فردی و اجتماعی رفتارشان "فکر" کنند

حجت‌الاسلام حسین انصاریان استاد اخلاق و مفسّر و مترجم قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم با اشاره به ضرورت مسألۀ عفاف و حجاب در جامعه و نقش رسانۀ ملّی در این عرصه گفت: رادیو، تلویزیون و روزنامه‌ها باید حجاب را به عنوان یک فریضۀ الهی که از سورۀ احزاب و نور استفاده می‌شود، دائم و به طور پیوسته، با زبان و قلمی محبت آمیز مطرح کنند.

وی افزود: از فطرت، باور و ایمان مردم به خدا باید استفاده و مثلاً این‌طور بیان کرد: شما که خدا را قبول دارید، شما که اهل‌بیت علیهم‌السلام را قبول دارید، قرآن، معاد و ... را قبول دارید، حجاب امری قرآنی، الهی، رسالتی و نبوتی است، امری است که بود و نبود آن در قیامت در وضعیت شما اثرگذار است.

این مفسّر قرآن کریم خاطرنشان کرد: علاوه بر این، اگر هیچ آیه و روایتی مبنی بر وجوب حجاب نداشتیم، ای خانم محترم شما با آن لباس و آرایش مو وقتی از خانه بیرون می‌آیید، فکر نمی‌‌کنید به روحیۀ مردم و جوانان لطمۀ سنگینی وارد می‌شود؟ جوانان وقتی شما را می‌‌بینند دلشان از خانواده و همسرشان سرد می‌شود، شما را می‌‌بینند دچار تحریکات شیطانی می‌شوند، آیا این انصاف است که شما با بی‌حجابی یا به قول امروز بدحجابی، مردم و مخصوصاً جوانان را در معرض ضربات سنگین عاطفی و فکری قرار دهید؟

«چه‌بسا در مسیرتان جوانی را عاشق خود کنید، بعد دنبال شما بیاید، قبول هم نکنید و به شما نرسد، کم ظرفیتی نشان دهد و خود را در شکست عاشقانه بکشد، خون این جوان گردن بی‌حجابی و بدحجابی شماست.»

عفاف و حجاب , شیخ حسین انصاریان ,

حجت‌الاسلام انصاریان در گفت‌وگو با تسنیم

وی با بیان مطلب فوق گفت: امروز تصاویر قدیمی خیلی از زنان اروپایی تا اوخر قرن هجدهم در کلیسا‌ها با حجاب نمایش داده می‌شود؛ تصاویری که نشان می‌دهد آنان روسری و پیراهن بلند تا روی پا داشتند. وقتی این زنان را به صورت نیمه عریان نشان دادند مگر غرب سود و منفعت دید؟ بنیان خانواده به هم ریخت، زنا و روابط نامشروع فراوان شد، ضرر بی‌حجابی بسیار سنگین است.

تعبیر عجیب آیت‌الله شاه‌آبادی از کشف حجاب رضاخانی

حجت‌الاسلام انصاریان یادآور شد: مرحوم آیت‌الله شیخ محمدعلی شاه‌آبادی که از مراجع اواخر قاجاریه و اوایل حکومت طاغوت در ایران بود، زمانی که رضاخان به حجاب هجوم آورد و چادر از سر زنان برداشت، علناً روی کار آمد و جلوی چند هزار نفر از مردم ـ من از کسانی که آن منبر را شنیدند شنیدم ـ از رضاخان به چاروادار تعبیر کرد و گفت این چاروادار با این کارش در این مملکت کمر124 هزار پیغمبر را شکست.

این استاد اخلاق تأکید کرد: امروز دختران و خانم‌های جامعه اگر روی ضررهای بی‌حجابی و بدحجابی کمی فکر کنند، به میزان سنگین بودن ضرر آن در بُعد فردی و اجتماعی پی خواهند برد. اگر این نکات مهم با لحنی با محبت از سوی رادیو و تلویزیون، روزنامه‌ها و ... انتقال داده شود، با تجربه‌ای که در طول عمر 55 سالۀ منبر دارم، مؤثر خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان