دختر نلسون ماندلا به طرز مشکوکی درگذشت

به گزارش شبکه تلویزیونی اس ای بی سی آفریقای جنوبی زیندزی ماندلا دختر نلسون ماندلا امروز به طرز غیر عادی درگذشت.

دختر نلسون ماندلا به طرز مشکوکی درگذشت

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سخنگوی حزب حاکم کنگره ملی آفریقا (ای ان سی) اعلام کرد که زیندزی دختر، وینی ماندلا همسر نلسون که همچون پدر و مادرش از مبارزان ضد نژاد پرستی بود، بطور غیرمنتظره در بیمارستان ژوهانسبورگ در گذشت.

طبق این گزارش، شهرت جهانی زیندزی 59 ساله که از قضا سفیر آفریقای جنوبی در کشور اروپایی دانمارک نیز هست، بیشتر به سبب قرائت بیانیه تاریخی پدرش نلسون در رد پیشنهاد آزادی "پیک بوتا" رئیس جمهوری نژادپرست وقت آفریقای جنوبی که در زندان جزیره "روبن" در اقیانوس هند زندانی بود، هست.

رسانه های محلی علت مرگ وی را نامعلوم و یا مشکوک اعلام کردند و سخنگوی ای ان سی نیز نوع این مرگ را نابهنگام خواند و اعلام کرد که جزئیات بیشتر در باره مرگ دختر ماندلا متعاقبا و در زمان مناسب اطلاع رسانی خواهد شد.

حزب کنگره ملی آفریقا ضمن ابراز تاسف از این واقعه اعلام کرد که او هنچنان می‌توانست در تحول جامعه آفریقثای جنوبی نقش اساسی ایفا کند و حتی نقشی بزرگتری در ای ان سی به عهده بگیرد.

خبرگزاری رویترز نوشت بنیاد نلسون ماندلا هنوز به درخواست این خبرگزاری برای اظهارنظر در خصوص علت مرگ دختر رهبر و اولین رئیس جمهوری آفریقای جنوبی بعد از آپارتاید پاسخ نداده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان