کاخ سفید: آمریکا همچنان با چین در تعامل است

تهران - ایرنا - مشاورکاخ سفید شامگاه دوشنبه گفت که با وجود تمام اختلافات، دولت دونالد ترامپ در حال تعامل با چین در مورد فاز اول توافق تجاری است.

کاخ سفید: آمریکا همچنان با چین در تعامل است

به گزارش رویترز، "لری کودلا" مشاور اقتصادی کاخ سفید به فاکس نیوز گفت: رییس جمهوری آمریکا به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا، قوانین جدید امنیتی هنگ کنگ و برخورد با اویغورها از نظر روحی حس خوبی نسبت به چین ندارد، اما واشنگتن هنوز در حال تعامل در مورد بخشی از اولین مرحله از توافق تجاری گسترده خود با چین است. 

آمریکا در حالی مدعی تعامل با چین در مورد فاز اول توافق تجاری است که ترامپ روز جمعه گذشته گفت: در حال حاضر به مذاکرات فاز دوم توافق تجاری میان واشنگتن و پکن فکر نمی‌کنم. 

رییس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد احتمال توافق بر سر فاز دوم تجاری میان آمریکا و چین پس از به اجرا در آمدن فاز اول آن در سال‌جاری گفت: من به این موضوع فکر نمی‌کنم، مسائل دیگری برای فکر کردن دارم. 

ترامپ در ادامه افزود: روابط با چین به شدت آسیب دیده است، آن‌ها می‌توانستند جلوی همه گیری ویروس کرونا را بگیرند، این کار را نکردند. 

به دنبال افزایش تنش میان پکن و واشنگتن، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا پنجشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک نهاد و چهار مقام پیشین و کنونی چین را در ارتباط با نقض جدی حقوق بشر علیه اقلیت‌های قومی در منطقه خودمختار اویغور سین‌کیانگ تحریم کرده است. 

چین نیز در واکنش به تحریم یک نهاد و چهار مقام پیشین و کنونی چین توسط آمریکا به بهانه نقض حقوق بشر در سین کیانگ، مقامات، سازمان‌ها و شهروندان آمریکایی را به اقدامات تلافی جویانه تهدید کرد. 

 «جائو لی جیان» سخنگوی وزارت امورخارجه چین در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه مقامات چین افزود: این تصمیم ایالات متحده نشان دهنده مداخله جدی در امور چین است و به شدت برای روابط دو جانبه مضر است. 
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان