سرمایه گذاری ۱۶۰۰ میلیارد تومانی داخلی برای توسعه حمل ونقل ریلی غلات

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قرارداد ۱۶۰۰ میلیارد تومانی در بندر خشک آپرین،گفت: طی ۲ فاز سیلوهایی به ظرفیت ۳۵۰هزار تن در این بندر خشک احداث می‌شود.

سرمایه گذاری 1600 میلیارد تومانی داخلی برای توسعه حمل ونقل ریلی غلات

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سعید رسولی در مراسم امضای تفاهمنامه توسعه حمل ونقل ریلی غلات از بنادر به بندر خشک آپررین تهران، اظهار کرد: ارزش این تفاهمنامه در حوزه ریلی و سرمایه گذاری ریلی در حالی است در شرایط سخت تحریم ها امضای این تفاهمنامه و سرمایه گذاری انجام شده همتی بلند در مسیر سازندگی کشور است.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت در امضای این تفاهمنامه این بود که از زمان شروع مذاکره تا انعقاد تفاهمنامه 2 ماه زمان برد و شرکت سرمایه گذار با بررسی‌های کارشناسی به اهمیت پروژه رسید.

وی یادآور شد: حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه 1600 میلیارد تومان بوده که مدت انجام طرح دو سال است. ‌این طرح یک پکیج کامل است که شامل اتصال شبکه ریلی و ساخت سیلو در دو فاز به ظرفیت 350 هزار تن است.

مدیرعامل راه‌آهن  گفت: آپرین یکی از 18 پهنه لجستیکی است که شورای عالی ترابری به راه‌آهن سپرده است تا ماموریت خود را به عنوان بندر خشک و دهکده لجستیک آغاز کند.

رسولی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در توسعه حمل و نقلی ریلی در کشور، گفت:  ‌با این سرمایه‌گذاری یک نقطه عطف در فعالیت حمل و نقل ریلی شاهد خواهیم بود که بیش از پیش می توان در مسیر شکوفایی ریل در کشور و توسعه آن که مدنظر مقام معظم رهبری است، حرکت کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان