برگزاری مراسم عروسی و ترحیم در استان مرکزی ممنوع شد

اراک - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مراسم ترحیم و عروسی‌، به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و بر اساس سیاست سازمان پدافند زیستی کشور در این استان ممنوع شد.

برگزاری مراسم عروسی و ترحیم در استان مرکزی ممنوع شد

 به گزارش روز سه‌شنبه روابط عموی دانشگاه علوم پزشکی اراک، دکتر «جواد نظری» افزود: در راستای کنترل موج دوم بیماری کووید19 و کاهش ابتلا و مرگ و میر، از هم استانی‌ها درخواست می‌شود پس از مشاهده هرگونه مراسم عزا و عروسی، مراجع ذیصلاح را به سرعت مطلع کنند تا با آنان به شدت برخورد شود.

وی اظهار داشت: متاسفانه بعضی از همشهریان به صورت غیر رسمی در باغ‌های اطراف شهر یا منازل مراسم جشن برگزار می‌کنند که این موارد خطر بیشتری دارد چون محیط‌های غیر استاندارد و غیر بهداشتی هستند.

دکتر نظری افزود: همه مردم ممنوعیت برگزاری مراسم‌های ترحیم و جشن را جدی بگیرند و برای حفظ سلامت خود، خانواده، اطرافیان و بستگان در این مراسم شرکت نکنند.

وی تاکید کرد: موج دوم این بیماری به لطف خدا و با تلاش مدافعان سلامت و البته همراهی و همکاری مردم با کمترین تلفات درحال گذر است و امید است با ادامه مشارکت مردم از پیک دوم عبور کرد.

سازمان جهانی بهداشت 21 تیر ماه 1399 اعلام کرد قرنطینه کامل کشورها ممکن است موضوعی مربوط به گذشته نباشد، شمار مبتلایان با کرونا در حال افزایش است و بیش از 13میلیون نفر اکنون در سراسر جهان مبتلا شده اند که بیش از دو برابر مبتلایانی است که در 6 هفته پیش ابتلای آنها به طور قطعی به کرونا مبتلا شده بودند.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 259 هزار و 652 نفر تا 23 تیر 99 در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت 203 نفر در 24 ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به 13 هزار و 32 نفر رسیده است .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان