جمع آوری ماسک های استفاده شده توسط زباله گردها برای فروش به مردم + ویدیو

به تازگی ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که عده ای زباله گرد را در حال جمع آوری ماسک های استفاده شده از میان پسماندهای مردم در یک مخروبه نشان می دهد

جمع آوری ماسک های استفاده شده توسط زباله گردها برای فروش به مردم + ویدیو

به تازگی ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که عده ای زباله گرد را در حال جمع آوری ماسک های استفاده شده از میان پسماندهای مردم در یک مخروبه نشان می دهد. حالا که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده و بازار خرید ماسک و وسایل بهداشتی برای پیشگیری از این بیماری بسیار داغ شده ظاهرا زباله گردها به غیر از پلاستیک و فلزات، ماسک های استفاده شده و دور ریخته شده را هم از میان پسماندها جمع آوری میکنند و بعد از آماده سازی آنها را درون بسته بندی های جدید به دست مردم می رسانند.

دکتر کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع ‌رسانی وزارت بهداشت هم ضمن اشاره به ویدیوی جمع آوری ماسک های استفاده شده توسط زباله گردها از مردم درخواست کرد که ماسک را از فروشنده های غیرمعتبر یا دستفروش ها نخرند و حتما بعد از استفاده از ماسک آنها را امحا (قیچی) کنند تا راه را برای فروش مجدد آنها ببنندند.

آقای جهانپور در ادامه گفت مردم دقت داشته باشند که ماسک‌ های استفاده شده می‌توانند به نوعی زباله عفونی تلقی شوند، بنابراین چگونگی امحای آنها اهمیت ویژه‌ای دارد. به گفته او امحای ماسک‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طبق پروتکل مربوطه بوده، به عنوان زباله عفونی با آنها برخورد می‌شود، ابتدا گندزدایی شده و سپس برای امحا توسط شرکت‌ها به مناطق مشخص حمل می‌شوند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع ‌رسانی وزارت بهداشت ضمن اشاره به این نکته که احتمال سوء استفاده از ماسک‌های استفاده شده، وجود دارد از مردم خواست بعد از مصرف یا آن را به نوعی قیچی کنند یا طوری باشد که قابل استفاده مجدد نباشد، سپس آن را داخل کیسه فریزر قرار داده و در سطل‌های زباله بیندازند.

وزارت بهداشت همچنین از مردم خواست که حتما ماسک را از مراکز مجاز نظیر داروخانه‌ ها و فروشگاه ‌های تجهیزات پزشکی تهیه کنند. البته ماسک ‌های خانگی و پارچه‌ای که در منزل تهیه شده نیز در کنترل و پیشگیری از بیماری بسیار تاثیر گذار است؛ این ماسک‌ها قابل شستشو بوده و افراد می‌توانند پس از هر بار مصرف آن را ضدعفونی و اتو کرده و مجددا استفاده کنند (الگو و نحوه دوخت ماسک خانگی در منزل را در روزیاتو ببینید).

دکتر جهانپور با استناد به تحقیقات بین المللی انجام شده تاکید کرد که ماسک از هر واکسنی برای پیشگیری از کرونا موثرتر است و استفاده از ماسک تا 95  درصد از ابتلا به بیماری کووید-19 جلوگیری می‌کند.

راه‌های پیشگیری از بیماری کووید19 در همه دنیا چیزی به جز شست‌وشوی مداوم دست با آب و صابون، پرهیز از حضور در اجتماعات غیرضروری، فاصله‌گذاری فیزیکی دقیق و مهم‌تر از همه استفاده همگانی از ماسک به خصوص در هنگام حضور در اماکن عمومی نیست.

در ادامه از شما دعوت میکنیم ویدیوی جمع آوری ماسک های استفاده شده توسط زباله گردها را مشاهده نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان