دعوت از دانش‌بنیان‌ها برای بومی‌سازی سموم و آفت‌کش‌ها

معاونت‌ علمی ‌و ‌فناوری ‌ریاست‌جمهوری با انتشار فراخوانی از شرکت‌های فناور و دانش بنیان دعوت کرد تا طرح‌های خود را در زمینه تولید و بومی‌سازی سموم و آفت‌کش‌ها ارائه دهند.

دعوت از دانش‌بنیان‌ها برای بومی‌سازی سموم و آفت‌کش‌ها

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، معاونت‌ علمی ‌و ‌فناوری ‌ریاست‌جمهوری، برای تکمیل زنجیره تولید سموم و آفت کش‌ها فراخوانی را منتشر کرد که در آن از شرکت‌های داش‌بنیان و فناور، دعوت شد تا در زمینه تولید سموم و آفت‌کش، برای، عوامل خسارت‌زای مانند "کرم‌ساقه‌خوار برنج"، "علف‌های هرز نازک برگ و پهن برگ‌برنج"، "بیماری‌های گندم به ویژه، فوزاریوم و زنگ زرد"  و "علف‌های هرز گندم خصوصاً یولاف و چچم،"طرح‌های خود را ارائه دهند.

ساقه‌خوار ذرت (سزامیا و اروپایی)، هلیوتیس محصولات زراعی مانند پنبه و نخود، کرم سیب، لکه سیاه سیب، کنه درختان میوه و خوشه خوار انگور از جمله دیگر آفت‌های هستند که شرکت‌های فعال در این حوزه می‌توانند طرح‌های مرتبط با آنها را ارائه کنند.

در این پروژه ، به ویژه از تولید آفتکش‌های بیوشیمیایی و گیاه پایه  و آفت‌کش‌های میکروبی حمایت می‌شود.  همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور می‌توانند طرح‌های خود را در زمینه فرومون‌های اخلال در جفت‌یابی و جلب و شکار، عوامل ماکروارگانیسم کنترل کننده آفات گیاهی و تنظیم‌کننده های رشد گیاهی کم خطر و با خطر متوسط را به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال کنند.

علاقه مندان تا 15 مرداد ماه سال جاری برای ارسال طرح‌های خود فرصت دارند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان