مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی :

اعضای شورای فرهنگ عمومی یزد برای رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی تلاش کنند

یزد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: برنامه ریزی و پیگیری برای حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی مردم و جوانان از جمله رسالت های اصلی اعضای شوراهای فرهنگ عمومی استان در شهرستان هاست که باید برای تحقق عملی این موضوع بیشتر تلاش کنند.

اعضای شورای فرهنگ عمومی یزد برای رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی تلاش کنند

مجید جوادیان‌زاده روز سه‌شنبه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز به وظایف محوری این مجموعه اشاره کرد و افزود: خروجی جلسه‌های شورا باید رفع مشکلات مردم و نسل جوان باشد .

وی ادامه داد: ایجاد زمینه برای گفت و گوهای فرهنگی در موضوع‌های مورد نیاز شهرستان‌ها با حضور مسوولان و نخبگان باید محور فعالیت های این شورا قرار گیرد .

این مسوول فرهنگی استان اظهار کرد: سیاستگذاری فرهنگی در راستای اهداف نظام و انقلاب و نیازهای مردم و جوانان از جمله اهداف دیگری است که باید اعضای شورا به دنبال آن باشند.

جوادیان‌زاده با بیان اینکه شوراها به خاطر نوع ترکیب و حضور افرا برجسته می‌تواند در هر منطقه ای تاثیرگذار باشد، یادآور شد: ریل‌گذاری مسائل فرهنگی و اجتماعی توسط این شوراها صورت می‌گیرد.

به گفته وی هر تصمیمی که در شورا گرفته می‌شود باید بر حسب نیاز هر منطقه و با لحاظ کردن قوانین بالادستی و مقررات کشور باشد تا خروجی مناسبی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در ادامه به بحران شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و اهمیت فرهنگ‌سازی در خصوص رعایت نکات بهداشتی و ترغیب شهروندان به استفاده از ماسک از سوی شورای فرهنگ عمومی را مورد تاکید کرد.

جوادیان‌زاده گفت: استفاده از ابزارهای نوین و سنتی رسانه‌ای و همچنین بهره‌گیری از منابر و مساجد برای فرهنگ‌سازی پیشگیری از کرونا باید از سوی شورای فرهنگ عمومی پیگیری شود.

برگزاری جشن غدیرخم نهادینه شود 

همچنین امام جمعه مهریز به اهمیت رصد و پایش مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهرستان به صورت منظم و مستمر توسط شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی، داشتن نقشه راه و برنامه‌محوری را بر اساس نیازها و مطالبات مردم شهرستان جزو رسالت های مهم این شورا ذکر کرد.

وی به اهمیت پیگیری ایجاد بانک اطلاعات مساجد شهرستان به عنوان یک اولویت مهم اشاره کرد و گفت: تاکنون در این خصوص با برگزاری جلسه‌های مکرر اقدام‌های ارزنده‌ای صورت گرفته است و باید پیگیری شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز اظهار کرد: فرهنگ‌سازی برای برگزاری عیدسعید غدیرخم با همکاری مردم و تمامی علاقه‌مندان به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باید جدی گرفته شود.

محی‌الدینی گفت: بزرگداشت عیدغدیر و دهه امامت و ولایت با برگزاری برنامه‌های مختلف جذاب و شرایط خاص کرونا باید محور فعالیت های فرهنگی شهرستان قرار گیرد.

امام جمعه مهریز افزود: به رغم اهمیت غدیرخم هنوز به نحو مناسب همانند سایر مناسبت‌ها در بین مردم نهادینه نشده است این موضوع پذیرفته شده نیست و باید برای بزرگداشت آن بیشتر اقدام کرد.

محی‌الدینی همچنین از اعضای تشکل‌های فرهنگی و مسوولان دستگاه‌های اجرایی خواست برای همکاری در آذین‌بندی معابر و انجام  فعالیت‌های مناسب برای تبیین واقعه تاریخ‌ساز غدیر و فرهنگ‌سازی آن اقدام کنند.

بانک اطلاعات حسینیه‌ها و هیات‌ها تهیه شود 

همچنین فرماندار مهریز گفت: با وجود اهمیت مساجد و حسینیه‌ها در اسلام که بسیار مورد تاکید هم قرار گرفته هنوز کارکرد واقعی خود را در بین مردم و جامعه پیدا نکرده است .

رضا زارع‌زاده مهریزی افزود: مساجد فقط برای اقامه نماز صرف نیست و باید محل برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و جذب جوانان باشد.

این مسوول اظهار کرد: باید با حضور مردم و جوانان و پیگیری لازم تمامی مساجد، حسینیه‌ها و هیات‌های مذهبی شناسایی و نسبت به ساماندهی آنها اقدام شود.

زارع‌زاده مهریزی با بیان اینکه تاکنون در این خصوص از سوی شورای فرهنگ عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تهیه بانک اطلاعات مساجد اقدام‌های خوبی صورت گرفته است، تداوم فعالیت ها را در این مورد خواستار شد.

وی با اشاره به اینکه بهره‌گیری از ظرفیت هیات‌ها و تشکل‌های مردمی در فعال‌سازی مساجد خیلی موثر است یادآور شد: باید شورای فرهنگ عمومی با همکاری مردم برای رسیدن به اهداف مساجد اقدام شود.

در این جلسه در خصوص ساماندهی مساجد، حسینیه‌ها و هیات‌های مذهبی و تشکل‌های دینی و همچنین برگزاری جشن غدیرخم و ماه محرم بر اساس شرایط کرونایی گفت و گو شد.

مهریز 300 باب مسجد دارد و مرکز این شهرستان 55 هزار نفری در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

 همچنین به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اوایل اسفند 98  تاکنون 262 هزار و 173 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 179 نفر ، تعداد افراد متوفی به 13 هزار و 211 نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز سه شنبه  بیان  کرد: از 24 ساعت گذشته تا ظهر 24 تیر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،  2 هزار و 521 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند که از این تعداد هزار و 820 نفر آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: تاکنون 225 هزار و 270 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و 389 نفر از بیماران مبتلا در وضعیت شدید بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تاکنون 2 میلیون و 23 هزار و 79 مورد آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

وی افزود: شرایط استان های آذربایجان شرقی و غربی، همچنین ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان قرمز است و وضعیت تهران، فارس، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی نیز در وضعیت هشدار قرار دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد:  فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و استفاده از ماسک نیز باید جدی گرفته شود و مهم‌ترین ناظر بر رعایت پروتکل‌ها، مردم هستند که می‌توانند از طریق سامانه 190، تخلف را گزارش کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان