اتاق ایزوله برای ناقلان مثبت کنکور دکتری در نظر گرفته شد / افزایش ۴۰ درصدی حوزه‌های امتحان

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: برای داوطلبانی که ناقل مثبت باشند، اتاق ایزوله درنظر گرفته شده و همچنین تعداد حوزه‌های آن‌ها ۴۰ درصد زیاد شده است.

اتاق ایزوله برای ناقلان مثبت کنکور دکتری در نظر گرفته شد / افزایش 40 درصدی حوزه‌های امتحان

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یک برنامه رادیویی با اشاره به آخرین بحث در مصوبه ستاد ملی کرونا اظهار کرد: بر روی موضوع دقت بیشتر در رعایت پروتکل‌ها تأکید شد و کمیته مرکزی در ستاد ملی تشکیل شد و زیر نظر کمیته امنیتی اجتماعی است و قرار شد کمیته‌های مختلف در اصناف تشکیل شود و شهرستان‌ها گزارش هفتگی بدهند.

لاری یادآوری کرد: مردم بهترین ناظر برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و می‌توانند از راه تلفن‌های 190 رعایت نکردن بهداشت را خبر دهند و به جز این هر کسبه‌ای که کد شناسایی داشته باشد و مردم دوربین موبایل خود را روی آن بگیرند، 4 سؤال می‌آید و به کمک آن می‌توانیم ارزیابی کنیم و این به سامانه وزارت بهداشت فرستاده می‌شود و می‌توانیم ارزیابی نسبت به صنوف برای اجرای پروتکل‌ها داشته باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: اصناف هم موظفند که بر صنف خود نظارت کنند و به تمهیدات سازگاری با کرونا عمل کنند، اما بحث فرهنگ و باور مردم خیلی مهم است و دیدیم که 13 فروردین بیرون نیامدند.

وزیر بهداشت: شرایط مناسب برای برگزاری کنکور را در اولین فرصت اعلام خواهیم کرد
لاری درباره برگزاری کنکور در زمان مقرر با توجه به دوران شیوع کرونا گفت: کنکور اواخر مرداد است و هنوز در حال تصمیم‌گیری هستند و نتیجه آن امروز یا فردا باید اعلام شود.

وی در خصوص کنکور دکتری نیز توضیح داد: برای کنکور دکتری نیاز به خوداظهاری است و برای کسانی که ناقل مثبت باشند، اتاق ایزوله در نظر گرفته شده است. تعداد حوزه‌های آنان 40 درصد افزایش داشته و پروسه ورود و خروج آن‌ها طولانی‌تر شده است و افراد باید جدا وارد شوند، علاوه براین، فاصله صندلی‌ها یک و شش دهم متر شده است و از حوزه‌هایی استفاده کرده‌اند که دارای فضای باز هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان