شایعات در مورد مرگ مریم رجوی ، سرکرده گروهک منافقین بر اثر ابتلا به کرونا

در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته شایعه ای در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که از مرگ مریم رجوی سرکرده گروهک منافقین موسوم به مجاهدین خلق در اثر ابتلا به کرونا خبر می دهد

شایعات در مورد مرگ مریم رجوی ، سرکرده گروهک منافقین بر اثر ابتلا به کرونا

در کمتر از 24 ساعت گذشته شایعه ای در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که از مرگ مریم رجوی سرکرده گروهک منافقین موسوم به مجاهدین خلق در اثر ابتلا به کرونا خبر می دهد. برخی حساب های توییتری خبر می دهند که مدتی از مرگ مریم رجوی گذشته و سازمان مجاهدین خلق تنها به خاطر ترس از توبه افراد درون سازمان و احتمال بازگشتشان به ایران این خبر را مخفی نگه داشته اند. این خبر در حالی است که سال هاست مسعود رجوی ، شوهر وی و رهبر قبلی این گروه در انظار عمومی ظاهر نشده و بسیاری او را مرده می دانند.

مرگ مریم رجوی

مرگ مریم رجوی

مرگ مریم رجوی

مرگ مریم رجوی

مرگ مریم رجوی

مرگ مریم رجوی

مریم رجوی با نام اصلی مریم قجر عضدانلو به همراه مسعود رجوی رهبری سازمان مجاهدین خلق را بر عهده دارند. وی فارغ التحصیل رشته متالوژی از دانشگاه صنعتی شریف است و اکنون در فرانسه اقامت دارد. رجوی به واسطه برادر و خواهرش، محمود و نرگس، در سال های پیش از انقلاب به مجاهدین خلق پیوست. خواهر او در سال 1350 توسط ساواک دستگیر و اعدام شد.

مرگ مریم رجوی

مریم رجوی که از نوجوانی به مجاهدین خلق پیوسته بود در سال 1359 به عنوان یکی از کاندیداهای حوزه انتخابی تهران انتخاب شده و پس از برکناری بنی صدر، فعالیت های مسلحانه گروهک منافقین و دستگیری اعضای این گروه، در سال 1362 ابتدا به آلمان و سپس فرانسه رفت. او در سال 1363 به عنوان رهبر همردیف سازمان انتخاب شده و دو سال بعد مسئولیت حملات به جمهوری اسلامی ایران را بر عهده گرفت و همین موضوع باعث شد برخی به او لقب ملکه ترور بدهند.

مرگ مریم رجوی

لازم به ذکر است که مریم رجوی در مرداد سال 1367 فرماندهی عملیات موسوم به فروغ جاویدان را بر عهده داشت که با شکست سنگین نیروهای منافقین و کشته شدن بسیاری از اعضای این گروه در مناطق غربی کشور همراه بود. از سال 1372 مریم رجوی عنوان رییس جمهور منتخب مقاومت را یدک می کشد.

مرگ مریم رجوی

مریم رجوی یک بار در سال 1382 در فرانسه دستگیر و بعد از مدتی آزاد شد. نکته جنجالی دیگر در مورد سرکرده فعلی گروهک منافقین این است که وی قبلا و در سال 1358 با مهدی ابریشمچی از رهبران مجاهدین ازدواج کرده بود اما در سال 1364 از وی جدا شده و با مسعود رجوی ازدواج کرد.

مرگ مریم رجوی

مسعود رجوی قبل از این نیز دو بار ازدواج کرده بود که بار اول با اشرف ربیعی و بار دوم آن با فیروزه دختر بنی صدر بود. ازدواج با مریم رجوی از سوی مسعود رجوی «انقلاب ایدئولوژیک» نامیده شد که با واکنش های بسیاری مواجه گردید زیرا ابریشمچی در عمل وادار شد همسرش را طلاق دهد تا مسعود رجوی بتواند با وی ازدواج کند. با تمام شایعات و ابهاماتی که در ساختار سازمانی منافقین وجود دارد هنوز هیچ مقام یا رسانه رسمی مرگ مریم رجوی را تایید نکرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان