روند بستری و ترخیص بیماران کرونایی در گنبدکاووس ثابت شد

گنبدکاووس - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس از ثابت ماندن آمار روزانه بستری و ترخیص بیماران کرونایی این شهرستان در ۱۰ روز گذشته خبر داد و گفت: روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ بیمار با علائم سندروم حاد تنفسی یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی گنبدکاووس پذیرش شده و به همین تعداد هم مرخص می‌شوند.

روند بستری و ترخیص بیماران کرونایی در گنبدکاووس ثابت شد

فرهاد بدیعی روز چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا گنبدکاووس اظهار داشت: در این مدت آمار بستری مبتلایان به کرونا و بیماران حاد تنفسی در مراکز درمانی شهرستان بین 240 تا 250 نفر بود در حالی که یک هفته قبل این آمار به 267 نفر می رسید.

وی گفت: ثابت ماندن آمار بیماران بستری در مراکز درمانی گنبدکاووس به سبب اعمال محدودیت‌های جدید و افزایش مشارکت مردم، اصناف و ادارات و نهادهای این شهرستان برای رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، بالاخص استفاده از ماسک است.

 بدیعی با قدردانی از احساس مسوولیت، مشارکت و همراهی مردم، اصناف و ادارات و نهادها، بر ضرورت استمرار این همکاری‌ها تا بهبود شرایط و رسیدن وضعیت قرمز فعلی گنبدکاووس به سفید تاکید کرد.

وی با اشاره به در پیش بودن عید قربان اضافه کرد: تجمعات مردم در بازار برای خرید دام و احتمال دید و بازدیدهای این مناسبت مذهبی، موجب افزایش نگرانی ها شده که در صورت کم توجهی مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی، صعودی شدن دوباره آمار مبتلایان به کرونا دور از انتظار نیست.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس نیز در این جلسه با قدردانی از همراهی مردم برای مقابله و پیشگیری از کرونا در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت گفت: با رها کردن مراقبت‌ها و پیشگیری‌ها مجددا شاهد روند صعودی کرونا در شهرستان بودیم و آمار بیماران بستری از 212 بیمار کرونایی در اسفند پارسال به 267 بیمار در تیرماه افزایش یافت.

عبدالرحیم پالیده بابیان اینکه هم اکنون از 240 بیمار بستری در مراکز درمانی شهرستان 197 نفر گنبدی و بقیه از دیگر شهرهای شرق گلستان هستند، افزود: در مجموع از اسفند پارسال تاکنون 2 هزار و 446 بیمار مبتلا به کرونا یا حاد تنفسی در مراکز درمانی گنبدکاووس بستری شدند که هزار و 351 نفر آنها معادل 55 درصد از مردم این شهرستان و بقیه از دیگر شهرهای شرق استان بودند.

وی اضافه کرد: از مجموع 813 بیمار بستری شده در تیرماه امسال در مراکز درمانی گنبدکاووس 678 نفر معادل 84 درصد از مردم این شهرستان و بقیه از دیگر شهرهای شرق گلستان هستند که 52 درصد بیماران زن و 48 درصد مردان را شامل می شوند.

پالیده همچنین با بیان اینکه 76.5 درصد بیماران فوت شده کرونا در گنبدکاووس دارای بیماری زمینه‌ای و میانگین سنی فوت شدگان هم 62.3 سال بود گفت: استفاده همگانی از ماسک در ادارات و نهادها، مراکز تجمعی و بازار نقش مهمی در جلوگیری از ابتلای افراد به کرونا و نیز قطع زنجیره انتقال آن دارد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه با قدردانی از همراهی مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و با تاکید بر استمرار این همکاری‌ها، از تلاش و ایثارگری پرسنل حوزه بهداشت و درمان شهرستان بویژه پزشکان و پرستاران تشکر کرد و گفت: ثابت ماندن آمار بستری و ترخیص روزانه بیماران کرونایی خوب است اما برای ریشه کنی این ویروس و رسیدن به شرایط عادی باید همکاری‌ها و رعایت مسائل بهداشتی همچنان ادامه داشته باشد. 

عبدالقدیر کریمی با تاکید بر استمرار محدودیت‌های اعلام شده ستاد مقابله با کرونا گنبدکاووس تا پایان تیرماه افزود: احتمال بازگشت روند صعودی کرونا در شهرستان به سبب در پیش بودن عید قربان نگران کننده است و علما و بزرگان شیعه و اهل سنت، معتمدین، پویش‌های مردمی و رسانه‌ ها باید مردم را نسبت به عواقب برگزاری دید و بازدیدهای عید قربان آگاه کنند.

کریمی از مردم گنبدکاووس خواست هرگونه تخلف بهداشتی و رعایت نکردن پروتکل‌های آن، فاصله گذاری اجتماعی و ماسک نزدن‌ در ادارات و نهادها و اصناف را به شماره تلفن 190 و 1490 شبکه بهداشت و درمان گزارش کنند.

گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز سه شنبه گفت که تاکنون 262 هزار و 173 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 179 نفر در کشور، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 13 هزار و 211 نفر رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان