مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

تامین تسهیلات به اهالی هنر قم نیاز به مساعدت مسئولان دارد

قم – ایرنا – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم،‌ تاکید کرد: مشاغل فرهنگی و هنری استان با شیوع کرونا آسیب بسیار جدی دیده‌اند که تامین تسهیلات قرض الحسنه برای جبران بخشی از این آسیب نیاز به مساعدت مسئولان بویژه استاندار قم دارد.

تامین تسهیلات به اهالی هنر قم نیاز به مساعدت مسئولان دارد

سید موسی حسینی کاشانی روز چهارشنبه در چهل و پنجمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم درسالن کرامت استانداری افزود: پیش از این با دستور استاندار قم، تسهیلات قرض الحسنه به 100 خبرنگار استان برای جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از شیوع کرونا پرداخت شده‌است که امیدواریم این موضوع پیرامون سایر اهالی هنر نیز تحقق یابد.

وی ادامه داد: تعطیلی چند ماهه تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری، ضربه سنگینی به اهالی هنر قم وارد کردهاست که تاکنون با پیگیری‌های انجام شده پرداخت وام به 57 تن از فعالان فرهنگ و هنر استان تصویب شده‌است.

حسینی کاشانی، با اشاره به تشکیل 18 جلسه شورای اطلاع رسانی استان پیرامون کرونا افزود: این شورا با 112 مصوبه یکی از شوراهای اطلاع رسانی موفق درکشور است.

وی با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها درترویج  رعایت مسائل بهداشتی در جامعه گفت: آموزش‌ها و اطلاعات مورد نظر دانشگاه علوم پزشکی آماده شده و در روزهای آینده در اختیار خبرنگاران و اهالی رسانه استان به منظور تولید محتوای رسانه ای قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم،‌ با تاکید بر ایجاد اقدام‌های ایجابی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی دراستان گفت: فرهنگ سازی برای تغییر سبک زندگی متناسب با کرونا ضروری است.

حسینی کاشانی ادامه داد: به منظور تشویق مشاغل مختلف برای رعایت نکات بهداشتی، 10 نانوای برتر استان درزمینه  رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم شناسایی شده‌اند که از آنان تقدیر خواهد ش.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید 19» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (24 آذر 98) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی 98) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های 4030، 3136 و 190 تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان