روحانی: هدف امریکاییها این بود که شکستن برجام به گردن ایران ثابت شود

رئیس جمهور ایران به مناسبت ۵ مین سالگرد امضای برجام اعلام نمود که اساس برجام بر این مبنا بود تا به جهانیان ثابت کنیم که ایران کشوری صلح‌طلب است و پروژه امریکا و اسرائیل بی‌اساس و بی‌اعتبار است.

روحانی: هدف امریکاییها این بود که  شکستن برجام به گردن ایران ثابت شود

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسن روحانی رئیس‌جمهورایران در جلسه هیئت دولت طی سخنانی با اشاره به پنجمین سالگرد امضای توافق برجام اظهار داشت: برجام نشان داد تبلیغاتی که علیه ایران به راه انداخته بودند بی اساس و بی اعتبار بوده است.

اساس برجام بر این مبنا بود تا به جهانیان ثابت کنیم که ایران کشوری صلح‌طلب است و پروژه‌ای که آمریکا و صهیونیست‌ها طی سالیان دراز دنبال امنیت‌سازی برای ایران بودند؛ ما می‌خواستیم نشان دهیم این پروژه بی‌اساس و بی‌اعتبار است.

 اسرائیلی ها در اواسط مذاکرات به اروپا رفتند و هم‌چنین یکی از سران ارتجاع به اروپا رفت تا توافقات را بهم بزند. البته آنها تاخیر ایجاد کردند و بنا بود توافق نهایی در آذر 93 نهایی شود و این را تا تیر 94 به تأخیر انداختند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: آنان در نابودی این توافق ناموفق بودند. همین مثلثِ شوم مخصوصا در سال 95 که شاهد بودند ایران و منطقه و دوستان ایران از این توافق منتفع می‌شوند، با قدرت بیشتری به میدان آمدند. رژیم فعلی آمریکا در توهمات بود و تندروها آنجا حاکم بودند و نمی‌توانست نتایج حرکات خود را ترسیم کند، وارد عمل شد ولی هدف‌شان این بود تا شکستن این توافق به گردن ایران بیفتد.

روحانی ادامه داد: ایران ثابت کرده که قانون شکنان آمریکا مقصر اصلی هستند؛ دولت فعلی آمریکا نمی‌تواند معیار چیزی باشد. بر مبنای عملکرد کاخ سفید امروز ما نمی‌توانیم میزان و معیاری را قرار دهیم برای اینکه یک توافقی را بررسی کنیم و مورد سنجش قرار دهیم. آنها از همه تواقات مهم بین المللی از توافق آب هوا و گرفته تا بهداشت جهانی و آنها از بسیاری از توافقات با کشورهای مختلف خارج شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان