برگزاری مجازی نمایشگاه ایران‌نوشت/ رضایت ۸۰ درصدی مصرف‌کنندگان از نوشت‌افزار ایرانی اسلامی

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی از برگزاری نمایشگاه «ایران‌نوشت» به صورت مجازی خبر داد و گفت: نمایشگاه امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا با تمرکز بر فضای مجازی و فروشگاه‌های محلی برگزار می‌شود.

برگزاری مجازی نمایشگاه ایران‌نوشت/ رضایت 80 درصدی مصرف‌کنندگان از نوشت‌افزار ایرانی اسلامی

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی اسلامی که از ماه‌ها پیش به دلایل مختلف با مشکلات متعدد دست و پنجه نرم می‌کردند، حالا در مواجهه با کرونا با چشم تردید به آینده می‌نگرند. تأثیر ویروس کرونا بر کسب و کارها در جهان انکارناشدنی است. در این چرخه و در ایران، تولیدکنندگان نوشت‌افزار نیز همانند دیگر مشاغل و حرفه‌ها با شرایطی مواجه هستند که تا پیش از این تجربه نکرده بودند.

نبود برنامه مشخص برای آغاز مدارس و دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید- که عمده خریداران و مصرف‌کنندگان نوشت‌افزار در ایران هستند- آینده مبهمی را پیش روی تولیدکنندگان قرار داده است. در این شرایط، بسیاری از تولیدکنندگان دست از تولید کشیده‌اند تا بازار به حالت و روال عادی خود بازگردد. 

شیوع بیماری کرونا برنامه بسیاری را به هم ریخته است. حالا خبر رسیده است  که نمایشگاه ایران‌نوشت که هر سال به صورت حضوری در خیابان حجاب برگزار می‌شد، امسال به صورت مجازی برگزار خواهد شد؛ فرصتی که می‌تواند توزیع و دسترسی این اقلام را برای همه علاقه‌مندان به خرید این محصولات آسان‌تر کند. محمد یقینی، مدیرعامل جدید مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به این موضوع  گفت: جشنواره نوشت‌افزار ایرانی اسلامی امسال به شکل مجازی و به صورت سراسری از طریق فروشگاه‌های اینترنتی و محلی برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: این جشنواره از 18 مرداد افتتاح خواهد شد و تا 31 شهریور ماه ادامه خواهد داشت. چون به صورت غیر حضوری است، زمان برگزاری نمایشگاه را نیز افزایش دادیم.

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی درباره تأثیر عدم برگزاری نمایشگاه نوشت‌افزار به صورت حضوری بر میزان فروش تولیدکنندگان گفت: نمایشگاه حضوری برای تولیدکنندگان بیشتر از آنکه بُعد اقتصادی داشته باشد، کار رسانه‌ای و ذائقه‌سازی است. اگر نمایشگاه مجازی به خوبی برگزار شود، می‌تواند در هر دو بخش اقتصادی و فرهنگی تأثیرگذار باشد. کار تولیدکننده این نیست که داخل نمایشگاه غرفه‌ای بزند و محصولات خود را بفروشد، کار تولیدکننده این است که کالای خود را به صورت انبوه تولید کند و آن را به کانال توزیع برساند.

یقینی یادآور شد: در جشنواره امسال سعی کردیم که فروشگاه‌های محلی و اینترنتی را که به سیستم توزیع اصولی در کشور نزدیک‌ترند، درگیر کنیم.  تقریباً عموم بازاریان این تصور را داشتند که نوشت‌افزار ایرانی ممکن است فروش نداشته باشد و اگر کاراکتر غربی را تهیه کنیم، حتماً خریدار دارد، به همین دلیل برخی معتقد بودند که نباید روی کالای ایرانی تمرکز و ریسک کرد. این تصور در دو سه سال گذشته به همت تمام تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی اسلامی تغییر کرد. به نظر می‌رسد می‌توان با برگزاری جشنواره به صورت محلی و مجازی یک آشتی عملیاتی بین فروشگا‌های محلی و بازاریان با تولیدات و محصولات ایرانی ایجاد کرد.  

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی ادامه داد: توزیع این کالاها در فروشگاه‌های محلی سبب می‌شود تا به این دست از چرخه توزیع هم ثابت شود که نوشت‌افزار ایرانی مشتری دارد. 80 درصد رضایتی که در آمار می‌گویند آمار غلطی نیست و این سیستم بازار تغییر خواهد کرد و دیگر خرید این اقلام ضد ارزش نیست. در جشنواره تلویزیونی بنا داریم اعلام کنیم که علاقه‌مندان کالای نوشت‌افزار ایرانی اسلامی را در فروشگاه‌هایی که پوستر ایران‌نوشت دارند، تهیه کنند.

اقبال به محصولات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی در سال‌های اخیر بیشتر و فراگیرتر شده است. این مجموعه که کار خود را با دو برند آغاز کرده بود، حالا با 100 تولیدکننده به عرضه محصولاتی می‌پردازد که نمادی از فرهنگ ایران و اسلام دارند. فرهنگسازی استفاده از این محصولات تقریباً یک دهه زمان برده و حالا در آستانه 10 سالگی آغاز به کار این تولیدکنندگان، آنها با مشکلات متعددی مواجهند؛ مشکلاتی که می‌توان بخشی از آن را با همت مجلس و دولت حل کرد. 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان