رفیعی: خیلی‌ها مرا از برگزاری جلسه گفت‌وگو منع کردند/ بد اخلاقی برخی دینداران نباید باعث بی دینی ما شود

استاد حوزه علمیه قم گفت: دین یعنی صداقت و امانت؛ اتفاقاً امام صادق(ع) فرمود: در دین‌داری به زیادی رکوع و سجود افراد توجه نکنید؛ بلکه به صداقت و امانت‌داری آنان توجه کنید.

رفیعی: خیلی‌ها مرا از برگزاری جلسه گفت‌وگو منع کردند/ بد اخلاقی برخی دینداران نباید باعث بی دینی ما شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه قم و کارشناس مسائل دینی در دومین گفت‌وگوی دوستانۀ خود با جمعی از جوانان برای پاسخ به سؤالات و شبهات آنان دربارۀ برگزاری این جلسات گفت: این سلسله نشست‌های دوستانه اتفاقی مبارک است. ما اسم برنامه را پرسش و پاسخ یا مناظره و ... نگذاشتیم بلکه نام آن را گفت‌وگو گذاشتیم.

وی افزود: وقتی می‌گوییم گفت‌وگو، مطالبه‌گری مطرح نیست؛ یعنی من اینجا ننشسته‌ام تا شما از من مطالبه‌گری کنید. این جلسات همفکری است و خود شما هم می‌توانید در پاسخ به شبهات کمک کنید. خیلی‌ها مرا از این کار منع کردند، اما باید بگویم اصل این کار که با جوانان بنشینیم و چهره به چهره صحبت کنیم خوب است.

این کارشناس مسائل دینی در پاسخ به سؤال یکی از حضار دربارۀ عملکرد ناشایست برخی از دینداران اظهار کرد: تمام دینداران بد اخلاق و از طرفی تمام بی‌دین‌ها خوش‌اخلاق نیستند. اسلام به ذات خود عیبی ندارد و هر عیبی هست از مسلمانی ما است.

به گفتۀ وی، دین یعنی صداقت و امانت؛ اتفاقاً امام صادق علیه‌السلام در حدیثی فرمود در دین‌داری به زیادی رکوع و سجود افراد توجه نکنید؛ بلکه به صداقت و امانت‌داری آنان توجه کنید. دینی یعنی حیا، اقتصاد سالم، احترام، تکریم و ... . اینکه بعضی دینداران بداخلاق‌اند دلیل نمی‌شود ما دینمان را حذف کنیم؛ نه این درست نیست بلکه باید مسلمانان را اصلاح کنیم.

در ادامه می‌توانید فیلم سخنان حجت‌الاسلام رفیعی را تماشا کنید.

حجت الاسلام رفیعی ,

حجت الاسلام رفیعی ,

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان