خودرو اجاره کنیم یا بخریم ؟

میان افراد درباره فایده‌ها و ضرر‌های خریدن یا اجاره کردن خودرو ، اختلاف نظر زیادی وجود دارد. در ادامه ما به نکاتی اشاره می‌کنیم که شما باید قبل از هر تصمیم‌گیری درباره اجاره یا خرید خودرو ، به آنها توجه کنید. ابتدا به نکات منفی خریدن خودرو اشاره می‌کنیم: خرید خودرو همواره و ضرورتا یک سرمایه‌گذاری مطمئن و تضمینی نیست. نوسانات بازار چندان قابل پیش‌بینی نیستند. بنابراین شما قبل از تصمیم‌گیری باید به خوبی توجه کنید که اوضاع بازار چگونه است. مخصوصا تجربیات عملی آشنایان و اطرافیانتان در این باره بسیار می‌تواند، به شما کمک کند.

خودرو اجاره کنیم یا بخریم ؟

خریدن خودرو به زندگی شما نوعی ثبات می‌دهد. چه بخواهید و چه نخواهید بعد از خریدن خودرو ، دست و بالتان برای بسیاری از اموری که قبلا می‌توانستید انجام دهید، بسته‌تر می‌شود. بنابراین آماده این تغییر در زندگی خود باشید. اما اگر می‌خواهید، کاری را شروع کنید که نیازمند سفر و جابه‌جایی است، باید در تصمیمتان تجدید نظر کنید. مشاوران مالی در این باره می‌گویند، تنها و تنها زمانی اقدام به خرید خودرو کنید.

خودرو اجاره کنیم یا بخریم ؟

معایب خرید خودرو

سرمایه زیادی را در خرید از دست می دهید

استهلاک خودرو از جمله ( لاستیک ، روغن ، لنت ، و غیره )

افت مدل خودرو

افت رنگ در تصادفات

استرس در ایمنی خودرو ( سرقت ، دزدی )

اجاره خودرو

اگر بودجه کافی داشته باشید، اجاره خودرو به شما این امکان را می دهد که هر جایی که دوست دارید برای مدت زمانی رنت کنید. شما حتی می توانید برای امتحان، قبل از اینکه خودروی را خریداری کنید مدتی  اجاره ماشین کنید.

هنگامی که یک خودرو را اجاره می کنید، هزینه نگهداری، تعمیرات و هزینه های خودرو بر عهده ی صاحب خودرو است و شما مسئولیتی در این هزینه ها نخواهید داشت( مگر در صورت خسارت زدن به خودرو )

نکته ای که باید حتما در نظر بگیرید این است که، قرارداد اجاره یک سند قانونی است، که صاحب خودرو می تواند در رابطه با تمامی موارد ذکر شده در آن اقدامات قانونی علیه شما انجام دهد. پس با دقت کامل آن را مطالعه کنید و اگر با موردی مشکل دارید حتما قبل از امضای قرارداد به صاحب خودرو اطلاع دهید.

قبل از اینکه شروع به پیدا کردن خودرو برای اجاره کنید، بودجه ای که می توانید هزینه کنید را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که تنها هزینه اجاره ماهانه نیست و پول وعدیه یا دپوزیت  را نیز در نظر بگیرید.

خودرو اجاره کنیم یا بخریم ؟

مدارک مورد نیاز اجاره ماشین

 

شرایط و مدارک مورد نیاز برای اجاره خودرو بدون راننده اتباع ایرانی

یک فقره چک یا سفته به مبلغ خودرو

کارت شناسایی معتبر

گواهینامه

“فقط و فقط” یکی از موارد ذیل:

هفت تا ده درصد ارزش خودرو به عنوان ودیعه (برای خودرو های ایرانی پانزده درصد ارزش خودرو)

سند ملکی به نام متقاضی

توقف خودروی شخصی متقاضی در پارکینگ عمومی و تحویل سند آن به شرکت

شرایط و مدارک مورد نیاز برای اجاره خودرو بدون راننده اتباع خارجی

کارت شناسایی معتبر

ویزا و پاسپورت متقاضی

تصویر بلیط رفت و برگشت متقاضی

گواهینامه

هفت تا ده درصد ارزش خودرو به عنوان ودیعه (به ریال و یا سایر ارزهای خارجی) (برای خودرو های ایرانی پانزده درصد ارزش خودرو)

نکته مهم: در صورتی که نیاز به خودروی با راننده داشته باشید و قصد اجاره ماشین با راننده (اعم از ماشین عروس یا تشریفات و ترانسفر فرودگاهی) را داشته باشید به هیچ یک از مدارک قوق نیازی نمی باشد.

خودرو اجاره کنیم یا بخریم ؟

در صورتی که امکان تامین مدراک فوق برای شما امکان پذیر نیست با مشاوران ما تماس بگیرید تا با توجه به شرایط شما ساده ترین و مناسب ترین شرایط ممکن برای شما به شما پیشنهاد دهند تمام تلاش ما برا این است که به ساده ترین طریق ممکن امکان اجاره ماشین بدون راننده را برای شما قراهم آوریم.
برای اطلاع از شرایط دیگر و یا شرایط متفاوت ضمانت ها با توجه به نوع قرارداد و مدت زمان قرارداد با مشاوران ما در تماس باشید: تماس با اجاره خودرو طباطبایی

شرایط تحویل و عودت:

در صورت درخواست متقاض امکان ارایه سرویس در محل و عقد قرارداد درمحل کار منزل و یا فرودگاه (منوط به آنکه اجاره خودرو صرفا جهت ترانسفر نباشد) امکان پذیر می باشد.

 

انتهای رپرتاژآگهی/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان