اولین خودروی برقی نیسان به نام آریا معرفی شد + ویدیو

کمپانی خودروسازی نیسان از اولین شاسی بلند برقی خود با نام آریا (Ariya) رونمایی کرد، خودرویی که با تنها یک بار شارژ می تواند تا ۴۸۰ کیلومتر را پیموده و دارای فضای داخلی پیشرفته، تقریباً بدون هیچ دسته و دکمه ای است

اولین خودروی برقی نیسان به نام آریا معرفی شد + ویدیو

کمپانی خودروسازی نیسان از اولین شاسی بلند برقی خود با نام آریا (Ariya) رونمایی کرد، خودرویی که با تنها یک بار شارژ می تواند تا 480 کیلومتر را پیموده و دارای فضای داخلی پیشرفته، تقریباً بدون هیچ دسته و دکمه ای است. این خودرو در جریان یک رخداد آنلاین رونمایی شد.  نیسان بعد از معرفی خودرو Leaf در سال 2010 به یکی از اولین خودروسازهای بزرگ تبدیل شد که یک خودرو تمام الکتریکی را معرفی می کند. در آن دوران نیسان برنامه های بزرگی برای راه اندازی یک خط تولید کامل از خودروهای برقی داشت، در حالی که کارلوس غصن ، مدیرعامل وقت نیسان در آن زمان ادعا کرده بود خودروهای برقی در سال 2020 دستکم 10 درصد از بازار خودرو جهان را به خود اختصاص خواهند داد.

خودرو برقی شاسی بلند نیسان

تاکنون این پیش بینی به حقیقت نپیوسته است زیرا سال گذشته خودروهای برقی تنها 2٫6 درصد از فروش کلی خودرو در سطح جهانی را به خود اختصاص داده بودند. در کنار نمونه جدید و روزآمد شده Leaf ، تنها خودرو برقی که نیسان تاکنون معرفی کرده بود خودرو eNV بود، یک نسخه پلاگین از ون NV نیسان که در ایالات متحده به فروش نمی رسد. مدیران نیسان گفته اند که این کمپانی تا سال 2022 دستکم هشت دستگاه خودرو برقی دیگر نیز تولید خواهد کرد. خودرو شاسی بلند و کراس اوور آریا به دومین خودرو برقی نیستان تبدیل می شود که در ایالات متحده به فروش می رسد. این خودرو جدید نسبت به Leaf که خودرو بسیار کوچکی بود جادارتر و بزرگ تر بوده و طراحی ظاهری شبیه مورانو، دیگر خودرو شاسی بلند نیسان، دارد.

بزرگ ترین تفاوت بین این دو طراحی مشبک جلوی خودروی برقی جدید است. خودروهای برقی به اندازه خودروهای بنزین سوز نیاز به ورود اکسیژن به داخل محفظه موتور ندارد، از این رو طراحی شبکه ای قسمت جلوی این خودرو تنها یک ویژگی تزیینی است. در داخل نیز آریا به لطف عدم موجود موتور بزرگ بنزینی دارای فضای بیشتری است و بدین ترتیب برخی بخش ها که قبلا در داخل فضای داخلی خودرو قرار می گرفت، مانند تجهیزات تهویه مطبوع، اینکه در داخل محفظه موتور (کاپوت) قرار گرفته اند. به جای دکمه و سوییچ نیز از نمادهایی حساس به لمس و خازنی استفاده شده که روی داشبورد قرار می گیرند.

خودرو برقی شاسی بلند نیسان

خودرو برقی شاسی بلند نیسان

خودرو برقی شاسی بلند نیسان

باتری برقی بسیار بزرگ و مسطح این خودرو در زیر کف خودرو قرار گرفته و همین موضوع باعث شده که خودرو برقی نیسان از یک کف بسیار صاف برخوردار باشد، ویژگی که در بسیاری از دیگر خودروهای الکتریکی مانند خودرو Model Y تسلا نیز دیده می شود. خودرو برقی آریا از تکنولوژی دستیار راننندگی پروپایلوت برخوردار خواهد بود که امکان رانندگی بدون کمک گرفتن از دست در بزرگراه هایی در برخی کشورها را ممکن خواهد ساخت.

خودرو برقی شاسی بلند نیسان

خودرو برقی شاسی بلند نیسان

خودرو برقی شاسی بلند نیسان

خودرو برقی شاسی بلند نیسان

خودرو برقی شاسی بلند نیسان

خودرو برقی شاسی بلند نیسان

مدل پایه این خودرو دارای یک بسته باتری 63 کیلووات ساعتی است و با یک باتری 87 کیلووات ساعتی بزرگ تر، آریا می تواند تا 480 کیلومتر  را با تنها یک بار شارژ بپیماید. این خودرو در عرض حدود 5 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد. آریا در اواسط سال 2021 در ژاپن و اواخر همان سال در ایالات متحده برای فروش عرضه خواهد شد. قیمت این خودرو برقی در ایالات متحده حدود 40,000 دلار خواهد بود که قیمتی کمتر از رقبایی مانند فورد موستانگ ماخ-ای و مدل وای تسلا است.

بیشتر بخوانید: بولینگر بی 1: اولین خودرو برقی آفرود تماماً آمریکایی با قابلیت های وانت و لندروور

«Beast Patrol»؛ پیشرفته‌ترین خودرو پلیس جهان از کمپانی اماراتی-لبنانی W Motors

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان