ارزش یورو در برابر دلار به بالاترین میزان در ۴ ماه اخیر رسید

با افزایش احتمال توافق رهبران اتحادیه اروپا بر سر محرک اقتصادی و تعمیق همکاری‌های مالی برای محافظت از اقتصاد این قاره دربرابر بحران مالی کرونا، امروز (چهارشنبه) ارزش یورو در مقابل دلار به بالاترین سطح در چهار ماه اخیر رسید.

ارزش یورو در برابر دلار به بالاترین میزان در 4 ماه اخیر رسید

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، با افزایش احتمال توافق رهبران اتحادیه اروپا بر سر محرک اقتصادی و تعمیق همکاری‌های مالی برای محافظت از اقتصاد این قاره دربرابر بحران مالی کرونا، امروز (چهارشنبه) ارزش یورو در مقابل دلار به بالاترین سطح در چهار ماه اخیر رسید.

این در حالی بود که دلار پس از افزایش نرخ تورم در ایالات متحده و انتشار اخبار مربوط به پیشرفت در تولید واکسن، در برابر سایر ارزهای دارای رشد مانند دلار استرالیا، از خود مقاومت نشان داد.

 

بر اساس این گزارش، نرخ یورو به بالاترین سطح خود از تاریخ 10 مارس رسید و به 1.1423 دلار افزایش یافت که فاصله چندانی با رکورد خود یعنی 1.1495 دلار ندارد.

ارزش یورو در برابر واحد پول ژاپن نیز به بالاترین نرخ خود در یک ماه اخیر یعنی 122.47 ین رسید در حالی که در برابر پوند انگلیس نیز افزایش یافت و به 91.125 پنس رسید.

بارت وکابایاشی، مدیر شعبه توکیوی بانک آمریکایی استیت استریت گفت: آلمان، فرانسه و ایتالیا همه اقدامات قرنطینه شدیدی را اتخاذ کرده‌اند و در نتیجه به نظر می‌رسد که ویروس کرونا تحت کنترل است. اقتصاد نیز می‌تواند به تدریج بهبود یابد.

امیدواری در مورد توافق اتحادیه اروپا در اجلاس آتی سران این اتحادیه در اواخر هفته جاری درمورد بسته نجات کرونایی، به افزایش ارزش یورو کمک خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، قدرت یورو باعث شده است تا شاخص دلار به پایین‌ترین سطح یک ماهه اخیر یعنی 96.056 برسد.

پس از آن که قیمت‌های مصرف کننده در ایالات متحده در ماه ژوئن نسبت به ماه گذشته به میزان 0.6 درصد صعود کرد و به بیشترین میزان در تقریباً هشت سال رسید، دلار روز سه شنبه باز هم ارزش خود را از دست داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان