توصیه روحانی به استفاده مداوم از ماسک و پرهیز دستگاه‌ها از برگزاری همایش‌های حضوری

رئیس جمهور در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت، ضمن توصیه به دستگاه‌ها بر پرهیز از برگزاری هرگونه تجمع غیرضروری، کنفرانس و همایش حضوری، اظهار امیدواری کرد با همکاری مردم عزیز و رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک، هرچه زودتر این بیماری برطرف شود.

توصیه روحانی به استفاده مداوم از ماسک و پرهیز دستگاه‌ها از برگزاری همایش‌های حضوری

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، در این جلسه هیئت وزیران که به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ویروس کرونا چهره خشن‌تری پیدا کرده و طیف‌های بیشتری را در معرض خطر ابتلا قرار داده است، اظهارداشت: در عین حال، مراقبت‌های بهداشتی و استفاده مداوم از ماسک به میزان قابل توجهی این ویروس را تضعیف می‌کند.

گزارش وزارت جهاد کشاورزی درخصوص وضعیت نهاده‌ها در بخش کشاورزی

در ادامه جلسه، وزارت جهاد کشاورزی گزارشی از وضعیت نهاده‌ها در بخش کشاورزی به هیئت وزیران ارائه داد.

اعضای دولت در ادامه، به بررسی و تصویب تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پرداختند.

تصویب آیین نامه اجرایی پوشش بیمه سلامت برای افراد خارجی مقیم در کشور

هیئت وزیران در راستای تکلیف قانونی مندرج در جزء (5) بند «ب» ماده (70) قانون برنامه ششم توسعه کشور، آیین نامه اجرایی مربوط به پوشش بیمه سلامت برای افراد خارجی مقیم در کشور را به تصویب رساند.

به موجب آیین نامه مذکور، کلیه افراد خارجی مقیم کشور به استثنای آن دسته از افراد خارجی که به موجب قوانین و مقررات مربوط دارای بیمه پایه سلامت از صندوق‌ها و سازمان‌ها و شرکت‌های بیمه گر هستند، مشمول این آیین نامه بوده و صندوق‌ها و سازمان‌ها و شرکت‌های بیمه‌گر موظف به ارسال اطلاعات مربوط به مشترکین بیمه پایه سلامت افراد خارجی مقیم کشور به وزارت کشور و سازمان بیمه سلامت ایران هستند.

دولت همچنین وزارت کشور را موظف کرد حداکثر یک ماه پس از لازم الاجرا شدن این آیین نامه، با هماهنگی سازمان بیمه سلامت ایران نسبت به تدوین سازوکار مناسب جهت اطلاع رسانی در راستای افزایش سطح آگاهی مشمولین پوشش بیمه پایه سلامت موضوع این آیین نامه و مزایای آن اقدام نماید و سازمان بیمه سلامت ایران مکلف است اطلاعات لازم در این خصوص را مطابق درخواست وزارت کشور در اختیار آن وزارتخانه قرار دهد.

مشمولین این آیین نامه مکلفند صد درصد حق سرانه بیمه خدمات درمانی را جهت برقراری پوشش بیمه سلامت اعضای خانوار به صورت ماهانه قبل از صدور بیمه نامه پرداخت نمایند. حق بیمه افراد آسیب پذیر مشمول این آیین نامه به صورت 50 درصد از طریق یارانه دولت و 50 درصد توسط خود فرد و یا در صورت تحقق از محل کمک‌های بین المللی برای پناهندگان گروهی تأمین می شود.

لازم به ذکر است نرخ حق سرانه بیمه پایه سلامت افراد مشمول موضوع این آیین نامه همه ساله در اجرای ماده (70) قانون برنامه ششم توسعه با پیشنهاد سازمان بیمه سلامت و با همکاری وزارت کشور با رعایت سازوکار مندرج در ماده (9) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.

هیئت وزیران همچنین به موجب این آیین نامه، وزارت کشور را موظف کرد نسبت به فراهم نمودن امکان احراز هویت از طریق شناسه واحد برخط کلیه بیمه شوندگان افراد خارجی مقیم برای سازمان، اقدامات لازم را انجام دهد.

بسته خدمتی سازمان برای مشمولین این آیین نامه در بخش سرپایی، بستری و بستری موقت مشابه سایر بیمه‌شدگان می‌باشد.

تعیین تکلیف دارایی‌های شبکه عمومی برق

هیئت دولت در ادامه جلسه، درخصوص تعیین تکلیف دارایی‌های شبکه عمومی برق تصمیم‌گیری کرد.

به موجب تصمیم دولت، دارایی‌ها (اموال زیربنایی اصلی) که از ابتدای سال 1396 به شرکت­‌های توزیع نیروی برق واگذار گردیده، در سال 1399 به شرکت توانیر برگشته و در دفاتر شرکت توانیر ثبت می‌شود.

همچنین دارایی‌های توزیع بجز شبکه‌های عمومی برق در چارچوب قانون استقلال شرکت‌های توزیع و آیین نامه اجرایی آن به شرکت‌های توزیع منتقل می‌شود.

مصوبه مربوط به اصلاح برخی از عناوین و جرایم تخلفات رانندگی اصلاح شد

دولت با هدف تأمین نظر و رفع ایراد رئیس مجلس شورای اسلامی، مصوبه مربوط به اصلاح برخی از عناوین و جرایم تخلفات رانندگی را اصلاح کرد.

براساس این اصلاحیه، مصوبه مذکور حسب مورد به پیشنهاد نیروی انتظامی و پیشنهاد یا تأیید وزارتخانه‌های کشور، دادگستری و راه و شهرسازی به تصویب می‌رسد.

همچنین تخلف مربوط به تردد غیرمجاز وسایل نقلیه صرفاً در محدوده‌های ممنوع مصوب در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و شورای هماهنگی ترافیک استان‌ها و براساس مبلغ جریمه مصوب خواهد بود.

  مستثنی شدن احداث گلخانه‌ها و فنس کشی باغ‌ها از آیین نامه استفاده از اراضی، احداث بنا و تأسیسات در خارج از حریم شهرها و محدوده روستاها

هیئت وزیران در راستای تسهیل در امور کشاورزی گلخانه‌ای و ایجاد انگیزه در سال جهش تولید و با هدف توسعه گلخانه‌ها برای تأمین نیاز غذایی کشور، با مستثنی شدن احداث گلخانه‌ها از شمول آیین نامه استفاده از اراضی، احداث بنا و تأسیسات در خارج از حریم شهرها و محدوده روستاها موافقت کرد.

دولت همچنین فنس‌کشی باغ‌ها را مشروط به اینکه موجب تفکیک و قطعه‌بندی اراضی نشود، اقدام تکمیلی مورد نیاز کشاورزی محسوب و از شمول آیین نامه مذکور مستثنی کرد.

اصلاح آیین نامه استفاده از اراضی، احداث بنا و تأسیسات در خارج از حریم شهرها و محدوده روستاها

دولت با توجه به تکلیف قانون هوای پاک - مصوب 1396 - مبنی بر ابلاغ مقررات و ضوابط استقرار واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی به سازمان حفاظت محیط زیست و ضرورت اجرای آن توسط دستگاه‌های اجرایی، آیین نامه استفاده از اراضی، احداث بنا و تأسیسات در خارج از حریم شهرها و محدوده روستاها را اصلاح و با تنقیح سایر تصویب نامه‌های مرتبط با آیین نامه ضوابط و معیارهای استقرار واحدها و فعالیت­‌های صنعتی و تولیدی موافقت کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان