علائم سرطان غده تیروئید چه هستند؟

تشخیص زودرس سرطان غده تیروئید کمک بسیار موثری برای درمان این نوع سرطان است، با این حال این نوع سرطان همیشه علائم روشن و بارز ندارد.

علائم سرطان غده تیروئید چه هستند؟

به گزارش اسپوتنیک، خانم دینا سکاوا، دکتر علوم پزشکی و کارشناس دارو سازی بالینی در مورد این که چگونه می‌توانیم بفهمیم سرطان غده تیروئید داریم یا نه، توضیح داد.

دکتر ساکاوا گفت که سرطان غده تیروئید خطرناک است زیرا ممکن است برای مدت طولانی بدون علائم خاصی بروز کند.

او همچنان در مورد این که چگونه می‌توان بیماری را تشخیص داد، گفت: یکی از علائم سرطان تیروئید ممکن است احساس گرفتگی در گلو باشد و احساس می‌کنید که چیزی در گلویتان گیر کرده است. قاعدتاً چنین احساسی نشان دهنده پیشرفت بیماری است. علائم دیگر این بیماری، خشکی، سرفه، تنگی نفس، دشوار تنفس، احساس سوزش یا خراش در گلو و درد های گاه و بیگاه در ناحیه گردن است که در مراحل دیرتر پیشرفت بیماری مشاهده می‌شوند.

خانم دینا ساکاوا هشداد داد که بروز چنین علائمی ، به ویژه اگر دو هفته یا بیشتر ادامه یافته باشد، نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد.

او می‌گوید که در مرحله اولیه، بیماری معمولاً با هیچ علائمی شروع می‌شود اما علائم بیماری هر فرد متفاوت می‌باشد.

او همچنان می‌گوید که سندرم های  ژنتیک و افزایش تشعشعات رادیوآمتیو از جمله عواملی هستند که  خطر ابتلا به سرطان غده تیروئید را افزایش می دهند اما به هر حال، این بیماری در میان زنان بیشتر دیده می شود.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان