مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی:

فرهنگ استفاده از ماسک باید در جامعه همگانی شود

مهاباد- ایرنا- مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تنها راه مقابله با کرونا استفاده از ماسک است، گفت: باید فرهنگ استفاده از ماسک در بین تک تک افراد جامعه به یک امر همگانی تبدیل شود.

فرهنگ استفاده از ماسک باید در جامعه همگانی شود

سیدهادی طباطبایی روز چهارشنبه در کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده میاندوآب با بیان اینکه استفاده مقام معظم رهبری هنگام سخنرانی از ماسک حامل پیام مهمی برای مردم است، اظهار داشت: در شرایط فعلی که شاهد بالا رفتن تعداد موارد مبتلا و مرگ در کشور هستیم باید تا حد امکان از حضور در اجتماعات پرهیز کرده و استفاده از ماسک را بسیار جدی بگیریم.

وی با تاکید بر این امر که اداره صنعت، معدن و تجارت موظف است ماسک ارزان قیمت در اختیار مردم قرار دهد افزود: مردم نیز برای حضور در ادارات، بانک‌ها و مکان‌های عمومی برای کاهش انتقال ویروس کرونا و مقابله با این بیماری ویروسی باید از ماسک استفاده کنند در غیر این‌صورت هیچ‌گونه خدماتی به آن ها ارایه نمی‌شود.

 وی با اشاره به اینکه دولت و نظام تمام توان خود را برای مبارزه با این بیماری به کار بسته است، افزود: دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد در شرایط حاضر با اقدامات فرهنگی مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خودداری از برگزاری هرگونه مراسم عروسی و ترحیم ترغیب کنند چرا که برخورد قهریه، پلمب محل فعالیت و یا هرگونه اقدام دیگر پاسخگو نخواهد بود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به فرهنگ "نذر سلامت"، اظهار داشت: به جای اینکه برای درگذشتگان خود سفره احسان برپا کنیم و به تبع آن دیگران را نیز در معرض ابتلا به کرونا قرار دهیم، بهتر است با تهیه ماسک و توزیع آن در جامعه و بین گروه‌های آسیب‌پذیر به کنترل بیماری کمک کنیم.

فعالیت‌های فرهنگی موجب شده که میاندوآب با عبور از وضعیت قرمز، به وضعیت زرد نزدیک شود که لزوم پایداری این وضع به تداوم این فعالیت‌ها بستگی داردطباطبایی همچنین با اشاره به ظرفیت سمن‌ها در میاندوآب و فعالیت‌های چشمگیر آنها در مبارزه با کرونا، اضافه کرد: فعالیت این سمن‌ها در حوزه فرهنگی، جذب مشارکت‌های مردمی و خیران در توزیع سبد کالا قابل تقدیر است و این فعالیت‌های فرهنگی موجب شده که میاندوآب با عبور از وضعیت قرمز، به وضعیت زرد نزدیک شود که لزوم پایداری این وضع به تداوم این فعالیت‌ها بستگی دارد.
وی افزود: جانفشانی‌ها در مبارزه با بیماری کرونا کمتر از ایثارگری و جانفشانی‌ها در هشت سال دفاع مقدس نیست و  کادر درمان و سایر نیروها در مراکز درمانی در خط مقدم این جنگ قرار دارند.

طباطبایی با بیان اینکه اقدامات انجام گرفته برای مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی و کشور در دنیا مثال‌زدنی است، افزود: جمهوری اسلامی ایران در حالی با کرونا می‌جنگد که از سویی دیگر نیز با جنگ تمام عیار اقتصادی اعمال شده از سوی استکبار جهانی درگیر است.

سرپرست فرمانداری میاندوآب نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک از منظر مقام معظم رهبری، اظهار داشت: اجرای طرح "کشتی نجات" توسط هلال‌احمر در راستای لبیک‌گویی به فرمایش‌های ایشان و فرهنگ استفاده عمومی از ماسک است.

حسام شیرازه‌محبت افزود: این طرح تنها به هلال احمر اختصاص ندارد و باید همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد نسبت به اجرای این مهم اهتمام و همکاری داشته باشند.

سرپرست فرمانداری میاندوآب بیان کرد: باید از سوی شبکه بهداشت و درمان یک ستاد خبری با همکاری و دعوت از اصحاب رسانه تشکیل شود تا با استفاده از ظرفیت رسانه‌های شهرستان در فضای مجازی، فرهنگ عمومی مردم در خود مراقبتی در مقابله با کرونا تقویت شود.

با دستگاه‌های اجرایی که در اجرای مصوبات ستاد مبارزه با کرونای شهرستان و یا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کوتاهی ‌کنند با ابزارهای قانونی برخورد می‌شودوی گفت: باید دستگاه‌های اجرایی که در اجرای مصوبات ستاد مبارزه با کرونای شهرستان و یا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کوتاهی می‌کنند مشخص شده و با ابزارهای قانونی با آنان برخورد شود.

وی با ابراز خرسندی از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اداره‌های این شهرستان اظهار داشت: در بازدیدی که صورت گرفت توجه به استفاده از ماسک در این شهرستان نسبت به روزهای گذشته بسیار پررنگ تر شده است.

شیرازه‌محبت با بیان اینکه مشکلی در خصوص سلامت زنان سرپرست خانوار نیز در میاندوآب وجود ندارد، اضافه کرد: سه مرکز تولید ماسک در این شهرستان توسط زنان سرپرست خانوار راه‌اندازی شده که نیاز به حمایت دارند و با اینکه از سوی اداره کار و امور اجتماعی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ معرفی شده‌اند ولی برای رونق این واحدها باید از آنها حمایت شود چرا که با اقدام این واحدها، علاوه بر مدیریت بهتر کرونا، در زمینه اشتغال‌زایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیر زیادی خواهد داشت.

وی با اشاره به اجرای کمک‌های مومنانه در میاندوآب، گفت: با هماهنگی برخی دستگاه‌های اجرایی و ناحیه مقاومت بسیج و خیران شهرستان، سه هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع شده و از این پس نیز ادامه خواهد داشت.

سرپرست فرمانداری میاندوآب با بیان اینکه بیماری کرونا سبک زندگی جدیدی را با محوریت سلامت و بهداشت پیش‌روی مردم قرار داد که تابحال کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت افزود: گسترش حرکت‌های جمعی در کمک به همنوعان نسبت به گذشته، افزایش مشارکت اجتماعی، کسب تجربه جدید در مدیریت بحران‌ها، توانمند شدن مردم در برابر بحران‌ها، کاهش آسیب‌های اجتماعی در پی جمع ‌گرایی شدن جامعه از دیگر آثار بیماری کروناست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان