۲۰ میلیارد ریال برای تعریض راه سقز به مریوان اختصاص یافت

سنندج - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان با بیان اینکه ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعریض راه سقز - مریوان اختصاص یافته است، گفت: طرح روشنایی پل آدینان نیز با اعتبار ۲۶ میلیارد ریال اجرایی می‌شود.

20 میلیارد ریال برای تعریض راه سقز به مریوان اختصاص یافت

محمدراشد مدرس گرجی روز چهارشنبه در دیدار با فرماندار ویژه سقز اظهار داشت: انجام روکش این مسیر و نوسازی ماشین آلات در دستور کار و بخشی از روکش آسفالت مسیر سقز - بانه نیز انجام شده و اختصاص مصالح برای ایجاد پل جهت مسیر سخت گذر گردنه میرگه نقشینه - شیخ چوپان نیز انجام می‌شود.

وی خواستار اختصاص اعتبارات بیشتر شهرستانی به حوزه راه شد و با اشاره به تلاش ها برای جذب اعتبارات ملی خبر داد و افزود: به تازگی 50 میلیارد تومان مازاد بر اعتبارات ابلاغی از وزارتخانه، برای راه‌های کردستان اعتبارات جذب شده است.

فرماندار ویژه سقز نیز با تاکید بر رفع نقاط پر خطر راه‌هایی سقز اضافه کرد: میزان برخورداری بخش های سرشیو و امام از راه آسفالته روستایی کمتر از میانگین استانی است و بایستی ارتقا پیدا کند.

کامیل کریمیان با اشاره به وسعت شهرستان سقز و پایین بودن میزان برخورداری روستاها نسبت به استان از راه دسترسی مناسب و آسفالت بر ضرورت تسطیح و رگلاژ و آسفالت راه ها تاکید کرد.

محمدیان، معاون هماهنگی اموز عمرانی فرمانداری ویژه سقز هم در این نشست با اشاره به مستهلک بودن ماشین آلات راه سازی و برفروبی، خواستار توجه به عدالت در توزیع خودرو، حذف نقاط حادثه خیز مسیر سقز تا پل آدینان شد.

سرهنگ خالد رحمان‌پناه رییس پلیس راه سقز هم با تشکر از اقدامات اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان برای رفع نواقص جاده در راستای کاهش تصادفات افزود: با وجود کاهش تصادفات جاده ای در سال‌های اخیر، دو راهی تکاب و جاده بوکان کماکان از مسیرهای حادثه خیز این منطقه هستند.

بهزاد رشیدی، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سقز هم با اشاره به خسارت های وارد شده توسط معدن داران به جاده ها تاکید کرد: میزان خسارت در مسیرهای ترجان، گلتپه و مریوان برآورد شده و بهره برداران معادن باید در ترمیم مسیرهای آسفالته که بواسطه تردد کامیون ها و حمل مواد معدنی تخریب شده، مشارکت کنند.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان