بی‌انگیزگی سوادآموزان مشکل آموزش در شیروان است

بجنورد- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش شیروان گفت: بی‌انگیزگی سوادآموزان شهرستان برای ادامه تحصیل، از اصلی‌ترین مسائلی است که فعالیت در زمینه آموزش سواد را مشکل کرده است.

بی‌انگیزگی سوادآموزان مشکل آموزش در شیروان است

علی ابراهیمیان، چهارشنبه در نشست شورای بهبود کیفیت سوادآموزی شیروان اظهار داشت: با مراجعه همکاران برای جذب سوادآموز، بسیاری برای ادامه تحصیل انگیزه ای ندارند و یا اینکه کار در خانه، بچه داری، بالا بودن سن خود را برای طفره رفتن از سوادآموزی بهانه می کنند.

وی میانگین بالای سنی، حق التدریسی بودن آموزش‌دهندگان، کمبود نیروی آموزش دهنده و از سویی شیوع بیماری کرونا و سختی آموزش از طریق فضای مجازی را از دیگر مشکلات حوزه سوادآموزی برشمرد.

ابراهیمیان با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی برنامه های سواد آموزی از دغدغه های آموزش و پرورش است، افزود: برای جذب و نگهداشت افراد بی سواد، باید محرک و الزامات بسیار قوی وجود داشته باشد تا افراد بی سواد انگیزه لازم برای سواد آموزی پیدا کنند.  
مدیر آموزش و پرورش شیروان، سهمیه امسال این شهرستان برای سوادآموزی را هزار و 500 نفر عنوان و بیان کرد: شناسایی بی سوادان و ریشه کنی بی سوادی نیاز به تلاش مضاعف همکاران اداری، مدیران مدارس و دستگاه های اجرایی دارد که امید است با همکاری هم جشن بی سوادی را در بهمن امسال برگزار کنیم.

درصد باسوادی در شهرستان شیروان 93.4 است که طبق سرشماری سال 95 این شهرستان 6 هزار و 45 بی سواد داشته است و از آن سال حرکت مطلوبی در زمینه کاهش بی سوادی داشته است.
شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان