آژانس: مسئله دسترسی به سایت‌های ایران باید زود حل شود

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته مسئله دسترسی به دو سایت در ایران باید زود حل شود.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای که چهارشنبه منتشر شده خواستار حل و فصل سریع مسئله دسترسی به دو سایت هسته‌ای در ایران شد.

گروسی در مصاحبه‌ای با روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در وین گفته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تأکید برای دسترسی به سایت‌های ایران و دریافت اطلاعات درباره فعالیت‌های هسته‌ای این کشور عقب نخواهد نشست.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته گروسی از زمان تصاحب سمت مدیر کلی آژانس، این نهاد بین‌المللی را به سمت تشدید تنش‌ها با ایران پیش برده است.



وال‌استریت‌ژورنال نوشته مقام‌های آمریکایی از مدیر کل آژانس خواسته‌اند درباره مسئله دسترسی به سایت‌ها مقابل ایران سهل‌انگاری نکند. برخی دیپلمات‌ها گفته‌اند فشار‌هایی روی آژانس اتمی اعمال شده تا پایان ماه جولای گزارش جدیدی در این خصوص منتشر کند. گروسی گفته که ضرب‌الاجلی وجود ندارد، اما اگر تا پایان جولای هیچ همکاری از سوی ایران صورت نگیرد، «بد می‌شود.»

وی گفت: «من روی اینکه مطلقاً ضروری است این مسئله را خیلی زود حل کنیم تأکید کردم. این، مسئله کنار گذاشته نمی‌شود.»

مدیر کل آژانس اتمی درباره برخی هشدار‌ها مبنی بر اینکه انجام اقدامات شتابزده می‌تواند به نابودی برجام منجر شود گفت: «لازم است از برداشتن گام‌های بی‌پروا و عجولانه خودداری کنیم.»
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان