گزارش وزیر اقتصاد به هیئت عالی نظارت مجمع

هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز به ریاست دکتر محسن رضایی تشکیل جلسه داد.

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی مجمع در ادامه‌ی بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در خصوص سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، وزیر امور اقتصادی و دارایی میهمان اعضای هیئت عالی نظارت مجمع بود.

دراین نشست آقای فرهاد دژپسند گزارشی از سیاست‌ها، رویکرد‌ها و برنامه‌های وزارت اقتصاد در راستای تحقق اهدافِ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ارائه کرد.

وزیر اقتصاد در تشریح عملکرد این وزارت خانه با بیان اینکه مسوولیت کارگروه‌های ملی مرتبط با اقتصاد مقاومتی بر عهده‌ی وزارت امور اقتصادی و دارایی است، از اصلاح سیاست گذاری‌های کلان متناسب با الزامات اقتصاد مقاومتی خبر داد.

وی همچنین در خصوص وظایف وزارت امور اقتصادی و دارایی در حوزه اقتصاد مقاومتی افزود: در بخش دیگر که اصالتا به این وزارت خانه مربوط می‌شود برنامه‌ای کلان مشتمل بر دوازده عنوان پروژه‌ی اساسی طراحی شده و در حال اجرا است.

آقای دژپسند، طراحی و استقرار خزانه داری الکترونیک، مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولت، توسعه‌ی بازار سرمایه، طرح جامع مالیاتی و اصلاح نظام گمرکی را از جمله‌ی این برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: ارزیابی مستمر و رصد دقیقی از اجرای این برنامه‌ها برمبنای برش سالیانه انجام می‌گیرد.

وی در ادامه به برخی از سوالات اعضای هیات عالی نظارت پاسخ داد.
براساس این گزارش، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که ریاست جلسه را برعهده داشت ضمن تاکید بر انجام اصلاحات ساختاری وزارت اقتصاد متناسب با اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی افزود: نکته‌ی اصلی این است که نتایج اقدامات صورت گرفته با انتظاراتی که از اقتصاد مقاومتی داریم فاصله زیادی دارد که باید با تحلیل درست به دنبال علت یابی این مساله باشیم.

دکتر رضایی ماهیت ورود هیات عالی نظارت به بررسی عملکرد دستگاه‌ها را بهبود بخشی و کمک به تحقق بیشتر اهداف سیاست‌های کلی و رفع اشکالات موجود بیان کرد.
ادامه بررسی عملکرد وزارت اقتصاد به جلسه آتی هیات عالی نظارت موکول شد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان