روحانی: رعایت دستورالعمل‌ها راه‌حل مقابله با کرونا است

رئیس‌جمهور گفت: تجربه دو مقطع مقابله با کرونا در کشور نشان می‌دهد که بیش از ایجاد هر محدودیت و یا تعطیلی، رعایت دستورالعمل‌ها و مراقبت‌های بهداشتی راه‌حل اصلی مقابله با کرونا است.

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مبارزه با کرونا، با بیان اینکه اجرا و عمل به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بسیار مهم و تعیین کننده است و مجریان و مسئولین اعمال این مصوبات باید با جدیت این موضوع را دنبال کنند، گفت: اجرای کامل دستورالعمل‌ها در همه ادارات و دستگاه‌ها از سوی کارکنان و مراجعین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار و در مقابله با شیوع بیماری و فرهنگ سازی در این راستا تاثیرگذار است.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت تلاش در راستای تسریع در تکمیل و توسعه خدمات دولت الکترونیک، این اقدام را در جلوگیری از شیوع بیماری و سرعت بخشیدن به عقب ماندگی‌ها در ارائه خدمات الکترونیک در نظام اداری کشور موثر دانست و افزود: تمامی دستگاه‌ها و مراکز خدمات دولتی باید درباره خدماتی که امکان ارائه آن‌ها از طریق الکترونیکی وجود دارد به خوبی برای مردم اطلاع رسانی کنند تا مردم بدانند برای دریافت چه خدماتی می‌توانند از دولت الکترونیک، فضای مجازی، تلفن یا پست استفاده کنند.

روحانی خاطرنشان کرد: اجبار مردم به مراجعه حضوری برای دریافت خدماتی که می‌تواند به شکل غیرحضوری ارائه شود، از سوی تمامی دستگاه‌ها تخلف بوده و باید با متخلفان برخورد شود.

رئیس جمهور با اشاره به لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی اعم از مترو و اتوبوس و پایانه‌های مسافربری و عدم ارائه خدمات به افرادی که رعایت نمی‌کنند، گفت: اگر دستورالعمل‌ها با جدیت و به طور کامل رعایت شود، در صورت تغییر رفتار ویروس هم می‌توانیم با شیوع و گسترش بیماری به طور جدی مقابله کنیم.

روحانی ادامه داد: مردم عزیز باید توجه داشته باشند خودداری از برگزاری تجمعات و محافل خانوادگی، اصلی مهم و ضروری برای مقابله با بیماری کرونا است.

رئیس جمهور گفت: به رغم برخی خبر‌ها از پیشرفت‌های نسبی در ساخت دارو‌های موثر برای مقابله با کرونا چه در داخل و چه خارج و فعالیت‌هایی که برای ساخت واکسن در جهان و از جمله ایران با کمک متخصصان داخلی در حال انجام است، اما فعلا تا زمان نامعلومی کرونا به عنوان عنصری ثابت در زندگی مردم ماندگار است.

روحانی با بیان اینکه این تحمیل زیست کرونایی، رعایت و مراقبت‌های بهداشتی خاصی را در روند زندگی ما ضروری می‌سازد، اظهارداشت: برای ایجاد این سبک زندگی، بیش از اجبار، نظارت و ایجاد محدودیت، نیازمند آموزش، آگاهی بخشی و اقناع افکار عمومی هستیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای گسترش این نوع سبک زندگی، ضروری است که اقناع جایگزین اجبار شود، گفت که ضروری است دامنه فعالیت و وظیفه کمیته تبلیغات ستاد ملی مبارزه با کرونا، از حوزه اطلاع رسانی که تاکنون بسیار موثر نیز عمل شده، به حوزه آموزش و اقناع گسترش یابد.

روحانی افزود: کمیته تبلیغات باید با به میدان آوردن تمام ظرفیت‌های تبلیغی، رسانه‌ای و اقناعی کشور اعم از رسانه ملی، فضای مجازی، رسانه‌های رسمی و اصلی و آگاهی بخشی از طریق نخبگان و گروه‌های مرجع و بهره گیری از توان اقناعی تریبون مذهبی و رسمی کشور، وعاظ، روحانیون، پزشکان و همه متخصصان امر، در این مسیر گام بردارد.

رئیس جمهور اظهارداشت: گروه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد نیز با طراحی و اجرای پویش‌های اجتماعی، سهم غیرقابل انکاری در ایجاد این فضای اقناعی در کشور خواهند داشت.

روحانی با بیان اینکه کمیته بهداشت و درمان با مشورت و رایزنی کمیته اجتماعی – امنیتی ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به دستورالعمل‌های صادر شده، نحوه نظارت و چگونگی ضمانت‌های اجرایی دستور العمل‌ها را تدوین وطراحی کرده است، افزود: بیش از اجرای نظارت‌های رسمی، مراقبت‌های مردم در رعایت دستورالعمل‌ها حائز اهمیت است که می‌توان با بهره گیری از فرهنگ غنی کشور، این فرهنگ سازی را در جامعه به خوبی انجام دهیم.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان