فرماندار سروآباد: امنیت شغلی دهیاران از برنامه‌های مهم دولت است

سنندج - ایرنا - فرماندار سروآباد بحث امنیت شغلی دهیاران به عنوان مدیران روستاها را از برنامه‌های مهم دولت دانست و گفت: دولت تلاش می‌کند با افزایش درآمدها و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در راستای امنیت شغلی این قشر گام بردارد.

فرماندار سروآباد: امنیت شغلی دهیاران از برنامه‌های مهم دولت است

یوسف باشی روز چهارشنبه در همایش دهیاران بخش مرکزی شهرستان سروآباد اظهار داشت: بحث امنیت شغلی دهیاران همواره از دغدغه‌های مهم آنها و مطالبه شان از مسوولان اجرایی و دولتمردان بوده و در این راستا مسوولان نیز پیگیر رفع این دغدغه هستند.

وی افزود: دهیاران به عنوان بازوان قوی دولت در روستاها می توانند در راستای پیشبرد اهداف دولت و نظام تاثیرگذار باشند و با تشریح برنامه ها و اقدامات دولت، مردم را به ماندگاری در روستاها و جلوگیری از حاشیه نشینی تشویق کنند.

فرماندار سروآباد نتیجه تشکیل و فعالیت دهیاری‌ها را رشد و توسعه سیاسی، ‌ اجتماعی، ‌فرهنگی و عمرانی روستاها دانست و تاکید کرد: افزایش شور و نشاط اجتماعی در روستاها یکی از دستاوردهای مهم ایجاد دهیاری‌هاست و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی مدیریت پسماند را یکی از مشکلات مهم روستاهای شهرستان اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه بسیاری از روستاهای شهرستان ظرفیت گردشگری دارند و هر سال گردشگران داخلی و خارجی زیادی از روستاها بازدید می‌کنند بحث مدیریت پسماند باید در اولویت مدیران روستایی باشد.

باشی اضافه کرد: حل مشکلات مهم روستاها نیازمند تعامل و همکاری دهیاران با مجموعه شورای اسلامی و بخشداری‌ها و همچنین سایر ادارات و دستگاه‌های اجرایی است و هر چقدر ارتباط دهیاران با مسوولان بیشتر باشد مشکلات روستاها نیز به مراتب کمتر خواهد شد.

وی گفت: دهیاران می‌توانند با برنامه ریزی دقیق و شناسایی دقیق مشکلات و کمبودهای روستا و انعکاس آنها به مسوولان شهرستانی نقش مهمی در توسعه و آبادانی روستاها داشته باشند.

دهیاران اقدامات دولت را در روستاها منعکس کنند

بخشدار مرکزی سروآباد نیز در این جلسه با تقدیر از دهیاران در بحث مبارزه با کرونا اظهار داشت: با توجه به شیوع این بیماری در شهرستان،  دهیاران از همان روزهای اول با تشکیل ستاد مبارزه با کرونا در روستاها اقدامات بسیار مهمی در راستای مبارزه و ریشه کن کردن این بیماری انجام دادند.

بهروز علی‌نژاد افزود: دولت تمام توان و تلاش خود را برای رفع مشکلات مهم روستاییان بکار بسته است و در این راستا دهیاران باید با شفاف سازی عملکرد و اقدامات دولت در روستاها مردم را از این خدمات آگاه سازند.

وی بر لزوم تعامل و ارتباط بیشتر دهیاران با مجموعه شوراهای اسلامی و بخشداری تاکید کرد و گفت: ‌حل مشکلات روستاها تنها با بخشداری و یا سایر دستگاه های اجرایی امکان پذیر نیست و نیازمند همکاری و تعامل دهیاران به عنوان نمایندگان دولت در روستاهاست لذا دهیاران باید با تمام ادارات و دستگاه هایی اجرایی بویژه بخشداری ارتباط بیشتر و تنگاتنگی داشته باشند.

بخشدار مرکزی سروآباد یادآور شد: دهیاران به عنوان نمایندگان مردم در دولت و همچنین نمایندگان دولت در روستاها با پیگیری و بررسی مشکلات روستاییان و انعکاس دقیق آنها به مسوولان زمینه حضور حداکثری مردم را در تمام صحنه‌ها فراهم کنند و با ایجاد انگیزه و دلگرمی مانع مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها شوند.

علی نژاد اضافه کرد: روستاها به عنوان نوک پیکان توسعه هستند و اگر بخواهیم تولید را رونق دهیم باید به روستاها توجه کنیم و در این راستا دهیاران می توانند بسیاری از مشکلات موجود در این زمینه را با تعامل و همکاری با مسوولان برطرف کنند.

وی گفت: مادامی که تولید در روستاها رونق داشته باشد ماندگاری در روستاها افزایش پیدا کرده و مهاجرت معکوس را در پی خواهد داشت و زمانی که روستاییان در روستای خود ماندگار شوند امنیت پایدار در این مناطق فراهم می شود لذا ماندگاری روستاییان در روستاها یکی از برنامه‌های مهم دولت است.

بخشدار مرکزی سروآباد ادامه داد: خوشبختانه سال گذشته پروژه های عمرانی، ‌فرهنگی،  اجتماعی و ورزشی بسیار خوبی در سطح روستاهای شهرستان اجرا شد و امیدواریم امسال نیز با تخصیص به موقع اعتبارات روند اجرای پروژه‌های عمرانی در روستا ادامه داشته باشد.

در پایان این جلسه از دهیاران بخش مرکزی شهرستان سروآباد به مناسبت 14 تیر روز دهیاری‌ها و شهرداری‌ها تجلیل شد.

بخش مرکزی شهرستان سروآباد با جمعیت بیش از 40 هزار نفری دارای 62 روستا و 53 دهیاری است.

شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان