علی مؤذنی فیلمنامه پنج گرم را با مضمون آخرالزمانی می‌نویسد

«علی مؤذنی» نگارش فیلمنامه سینمایی «پنج گرم» را با حمایت بنیاد سینمایی فارابی آغاز کرده است.

علی مؤذنی فیلمنامه پنج گرم را با مضمون آخرالزمانی می‌نویسد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی مؤذنی داستان نویس، فیلمنامه‌نویس و نمایشنامه‌نویس درباره فعالیت جدید خود در سینمای ایران گفت: طرح فیلمنامۀ «پنج گرم» را به بنیاد سینمایی فارابی ارائه داده‌ام و در حال حاضر مشغول نگارش فیلمنامه‌ام. امیدوارم تا پایان این ماه بتوانم نسخه اول  را به آخر برسانم.

به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، او درباره روند نگارش این فیلمنامه که با مضمون آخرالزمانی نوشته می‌شود، گفت: به تجربه می‌دانم که موقع نوشتن فیلمنامه تابع طرحی که ابتدا در ذهن داشته‌ام، نخواهم بود. طرح، خطوط کلی را مشخص می‌کند. موقع نوشتن است که شخصیت‌ها و وقایع، لایه‌های پنهان خود را عیان می‌کنند و مسیری دیگر را رقم می‌زنند که نویسنده موقع طراحی اولیه، کمترین اشرافی نسبت به آن‌ها نداشته است و اصولاً جذابیت و لذت نوشتن در همین غافلگیری‌هایی است که پیش می‌آید.

وی در ادامه افزود: اعتراف می‌کنم که موقع طراحی «پنج گرم» فکر نمی‌کردم نوشتن فیلمنامه‌اش این‌قدر چالش‌برانگیز باشد و این‌قدر انرژی بگیرد. یک نمونه‌اش ساعت‌ها گپ و گفت با چند پزشک برای آشنایی با موقعیت‌های کاری و روانی شخصیت پزشک فیلمنامه است. مطمئنم  دوستان پزشکم به ستوه آمده‌اند و دنبال راه فرارند...

علی مؤذنی علاوه بر فعالیت در عرصه داستان کوتاه، رمان، داستان بلند، نمایشنامه و فیلمنامه، کارگردانی تله فیلم‌هایی چون «تفتیش» «هفتاد و سومین تن» «آپارتمان» «یک گوشۀ پاک و پر نور» «یک پله پایین‌تر» «انتقام» و...  را در کارنامه خود دارد. از جمله آثار او که با اقبال منتقدان و مخاطبان روبرو شده‌اند و جوایزی را از آن خود کرده‌اند، می‌توان به رمان‌های «احضاریه» (رمان برگزیده عاشورایی)، «ظهور» (رمان برگزیده در سال 78)، «ملاقات در شب آفتابی» (برنده جایزه کتاب سال 76)، «دلاویزتر از سبز» (یکی از آثار برتر مراسم بیست سال داستان‌نویسی) و «ارتباط ایرانی» (رمان تحسین شده از طرف شورای نویسندگان روسیه) اشاره کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان