آمریکا محدودیت روادید علیه کارکنان شرکت هواوی اعمال می‌کند

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: واشنگتن علیه کارکنان شرکت‌های چینی همچون هواوی که در نقض حقوق بشر نقش داشته باشند، محدودیت روادید اعمال می‌کند.

آمریکا محدودیت روادید علیه کارکنان شرکت هواوی اعمال می‌کند

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا عصر چهارشنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که واشنگتن علیه کارکنان شرکت فناوری چینی هواوی و هر شرکت چینی دیگری که از نظر ایالات متحده به نقض حقوق بشر کمک کرده باشد، محدودیت صدور وزیر اعمال می‌کند.

پمپئو گفت که دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در حال نهایی کردن طرحی برای اقداماتی است که واشنگتن از آن به حداقلی کردن سرقت داده‌ها از نرم‌افزار چینی اشتراک ویدئو موسوم به تیک‌تاک یاد می‌کند.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفت : آن دسته از کارکنان هواوی که از نظر واشنگتن به دولت چین در نقض حقوق بشر کمک کنند، از سوی این کشور تحریم خواهند شد.

آمریکا شرکت هوآوی را به جاسوسی برای دولت چین متهم و تهدید کرده که دو ماه دیگر تحریم‌های جدیدی را علیه این شرکت وضع خواهد کرد. مقامات هوآوی همواره اتهام جاسوسی برای دولت پکن را رده کرده اند.

اقدام جدید آمریکا یک روز  پس از آن اعلام می‌شود که انگلیس اعلام کرد که در پی تحریم‌های واشنگتن علیه شرکت چینی هوآوی، این شرکت از مشارکت در طرح راه‌اندازی اینترنت پر سرعت نسل پنجم منع خواهد شد.

«اولیور داودن» وزیر فرهنگ، رسانه و امور دیجیتال انگلیس با ایراد سخنانی در مجلس عوام انگلیس افزود که از پایان امسال تمام خریدهای فنی از هواوی ممنوع و تجهیزات این شرکت باید تا سال 2027 از زیرساخت‌های شبکه مخابراتی انگلیس حذف شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان