معاون بانک مرکزی: از برخورد با فساد حمایت می کنیم

تهران - ایرنا - معاون حقوقی و امور مجلس بانک مرکزی با اشاره به محاکمه دو نفر از کارکنان این نهاد بانکی، گفت: بانک مرکزی با محاکم قضایی برای پیگیری تخلفات عده‌ای معدود از کارکنان این بانک، همکاری نزدیک دارد و از برخورد با فساد حمایت می کند.

معاون بانک مرکزی: از برخورد با فساد حمایت می کنیم

به گزارش شامگاه چهارشنبه روابط عمومی بانک مرکزی، سیدامیرحسین طیبی فرد، ضمن تشکر از شفاف‌سازی و اقدامات قضایی قوه قضائیه در مبارزه با فساد، عنوان کرد: بانک مرکزی از شفاف سازی قوه قضاییه و برخورد با فساد حمایت می‌کند و این بانک خواستار برخورد قاطعانه با تخلفات نیز هست. 

وی بیان کرد: همزمان با رسیدگی به پرونده، دو نفر در دادگاه، پرونده تخلفاتی ایشان در «هیئت رسیدگی به تخلفات کارکنان بانک مرکزی» نیز تحت رسیدگی است که نشان از عزم جدی این بانک برای برخورد با فساد، هم‌راستا با سیاست های جرم ستیزی قوه قضاییه دارد.

وی تأکید کرد: از آنجایی که بانک مرکزی متولی امور پولی، بانکی و ارزی کشور است و مسئولیت نظارت بر شبکه بانکی را نیز بر عهده دارد، همواره در تعیین و انتصاب مدیران و مسئولان خود دقت و مراقبت را به عمل می‌آورد و اهتمام جدی برای به کارگیری افراد صالح و سالم را دارد، لیکن خطای چند نفر نباید خدمات گسترده و حساس نیروهای خدوم و متخصص بانک مرکزی را در این شرایط سخت، زیر سؤال ببرد.

این مقام مسوول در بانک مرکزی در پایان با اشاره به نقش رسانه ها در تنویر افکارعمومی تاکید کرد: از رسانه ها می‌خواهیم در انتشار اخبار مربوط به این محاکم به گونه ای عمل کنند که اتهامات انتسابی به یک یا چند نفر از کارکنان موجب بدبینی مردم به بدنه تخصصی و کارشناسی بانک مرکزی نشود، ضمن آنکه وقوع تخلف در جامعه و هر دستگاهی یک امر محتمل است و قوه قضاییه به همین منظور با متخلفان به شدت برخورد می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان