اخبار تلویزیون؛ امیر آقایی مهمان "دورهمی" شد/ برنامه شاد "زعفران" و دو فیلم پلیسی آی‌فیلم

مهمانان این هفته دورهمی مشخص شدند که نام امیر آقایی بازیگر سینما و تلویزیون در میان آنها به چشم می‌خورد و آی‌فیلم دو فیلم سینمایی پلیسی "قتل‌آنلاین" و "مرگ دیگری" را پنجشنبه و جمعه برای مخاطبانش نمایش می‌دهد.

اخبار تلویزیون؛ امیر آقایی مهمان "دورهمی" شد/ برنامه شاد "زعفران" و دو فیلم پلیسی آی‌فیلم

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اخبار کوتاه تلویزیون را در ادامه ببینید:

مهمانان این هفته "دورهمی"

میهمانان این هفته "دورهمی" مشخص شدند.  لاله صدیق ( قهرمان اتومبیلرانى )، امیر آقایى ( بازیگر ) و دکتر گیو شریفى ( متخصص جراحى مغز و اعصاب) میهمانان این هفته "دورهمی"‌اند.

داستان مردی که دهیاری را به شهردار شدن ترجیح داد در «مکث»

چهاردهمین قسمت از فصل دوم برنامه «مکث» میزبان دهیار نمونه‌ای است که این فرصت را داشت تا شهردار شود اما همچنان دهیار بودن را ترجیح داد. در چهاردهمین قسمت از فصل دوم برنامه «مکث» که  پنجشنبه شب ساعت 30 بامداد بعد از اخبار از شبکه دو سیما پخش خواهد شد، گیتی خامنه میزبان پیمان بازدیدی است. بازدیدی که 10 سال متوالی به عنوان دهیار نمونه شناخته شده این فرصت را داشت که شهردار شود اما همچنان دهیار بودن را ترجیح داد.

او روستای سغالکسار  را به یکی از روستاهای نمونه‌ استان گیلان تبدیل کرده است. در این روستا با تدبیر دهیار و اهالی کرونا وارد نشده و روستاییان برای کمک به هموطنانشان ماسک می‌دوزند. آمار بیکاری در این روستا صفر است و همچنین به عنوان روستای بدون زباله و دوست‌دار محیط زیست شناخته می‌شود.

بازدیدی اولین فردی بود که ویدئوی کشتار جوجه‌های یکروزه را منتشر و به آن واکنش نشان داد، همچنین طرح واگذاری جوجه‌ها به اهالی روستاها که بسیار مورد اقبال قرار گرفت نیز از جانب همین دهیار نمونه است.

سری جدید برنامه «مکث» همچون برنامه مناسبتی که در ماه مبارک رمضان پخش شد با نگاه ویژه به کرونا سراغ قصه‌های اجتماعی می‌رود، قصه‌های آدم‌ها و موقعیت‌هایی که قبل و بعد از کرونا حال و روزشان عوض شده است. این برنامه اجتماعی به صورت گپ و گفت میان هنرمندانی نظیر امیرمحمد زند، گلاره عباسی، رضا فیاضی، سپند امیرسلیمانی، امین زندگانی، سعید شیخ‌زاده، پرویز پورفلاحی، رضا رفیع، فریبا متخصص، فرناز رهنما، الهام پاوه‌نژاد، داریوش کاردان، رسول نجفیان، گیتی خامنه، مریم سعادت، رضا رفیع و... صاحبان داستان‌های اجتماعی مربوط به کرونا ضبط و پخش می‌شود.

«تیغ و ترمه» در آی‌فیلم

فیلم سینمایی «تیغ و ترمه» در برنامه «سینما آی‌فیلم» شبکه آی‌فیلم مرور می‌شود. فیلم سینمایی «تیغ و ترمه» به کارگردانی و نویسندگی کیومرث پوراحمد پنجشنبه 26 تیر با حضور عوامل آن معرفی می‌شود.

این فیلم درام و اجتماعی تولید سال 1397 است و در بخش سودای سیمرغ سی‌و‌هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته ‌است. «تیغ و ترمه» روایتگر داستان زندگی دختر 28 ساله‌ای است به نام ترمه که با عمویش زندگی می‌کند. او با بازگشت مادرش درگیر اتفاقاتی می‌شود...

دیبا زاهدی، پژمان بازغی، لاله اسکندری، هومن برق‌نورد، مهران رجبی، کوروش سلیمانی، شراره رنجبر و سیمون سیمونیان بازیگران این فیلم سینمایی‌اند. «سینما آی‌فیلم» یکی از برنامه‌های آی‌فیلم است که به رویدادهای سینمایی کشور می‌پردازد و فیلم‌های در حال اکران سینما و موضوعاتی چون میزان فروش هفتگی و روزانه‌ فیلم‌های روی پرده را مرور می‌کند.

این برنامه به‌تهیه‌کنندگی و کارگردانی عطا جاوید، پنجشنبه شب‌ها ساعت 00:30 روی آنتن می‌رود.

برگزاری جشنواره پرده‌خوانی و نقالی غدیر در رادیو

«بخش رادیویی چهارمین جشنواره پرده‌خوانی و نقالی غدیر» از چهارم تا هفتم مرداد ماه در رادیو نمایش برگزار می‌شود. «بخش رادیویی چهارمین جشنواره پرده‌خوانی و نقالی غدیر» در استودیو هشت مجموعه رادیویی 15 خرداد در شبکه رادیویی نمایش برگزار خواهد شد و داوود فتحعلی‌بیگی، محمد حسین ناصربخت و اردشیر صالح‌پور داوری این بخش را بر عهده دارند و درباره نکات آموزشی اجراها گفت‌وگو خواهند داشت.

همچنین قرار است برنامه‌ای با همین عنوان به تهیه‌کنندگی علی بهرامی از چهارم تا شانزدهم مرداد ماه، هر شب ساعت 22:30 از رادیو نمایش پخش شود.

سلوکی برای جمعه‌ها برنامه شاد دارد

«زعفران» یک برنامه شاد و مفرح صبح جمعه‌ای با اجرای جواد مولانیا است که از جمعه (27 تیرماه) از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود. محمد سلوکی تهیه‌کننده این برنامه در توضیح ویژگی‌های آن اظهار کرد: در «زعفران» که با رویکرد ایجاد ساعاتی خوش برای مخاطبان رسانه ملی تولید می‌شود از بازیگران جوان تئاتری استفاده شده است و در تعریف کلی برنامه می‌توان گفت جریان تولید محتوای کمدی و طنز خط محوری «زعفران» است و به نوعی مسابقه‌ای برای ساخت ویدئوهای کمدی و طنز توسط کسانی که علاقه‌مند به این حوزه هستند، محسوب می‌شود.

سلوکی در ادامه گفت: شناسایی افراد مستعد و آموزش‌های ضمنی برای تولید محتوای طنز ارزشمند از جمله اهداف این برنامه است. همیشه تصور می‌شود که تولید باید یک محصول فیزیکی باشد اما محتوا هم یک محصول است که می‌تواند به صورت حرفه‌ای تولید شود و یک جریان اشتغالزایی جدی را ایجاد کند.

تهیه‌کننده «زعفران» افزود: سعی می‌کنیم زعفران سرشار از بخش‌های شاد و طنز برای خانواده‌ها باشد و حالی خوب به همه افراد جامعه که این روزها به این فضای پرنشاط بیشتر از هر زمان دیگری نیاز دارند، پیشکش کنیم.

«زعفران» کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه‌کنندگی محمد سلوکی و اجرای جواد مولانیا که جمعه هر هفته ساعت 10 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

دو فیلم پلیسی آخر هفته در آی‌فیلم

آی‌فیلم عربی دو‌ فیلم سینمایی پلیسی «قتل آنلاین» و «مرگ دیگری» را پنجشنبه و جمعه برای مخاطبانش نمایش می‌دهد.کانال عربی این شبکه پنجشنبه 26 تیر فیلم سینمایی «قتل آنلاین» را رأس ساعت 22:00 به‌وقت مکه روی آنتن می‌برد.

«قتل آنلاین» به‌کارگردانی مسعود آب‌پرور و با بازی جمشید هاشم‌پور، حمید گودرزی، شهاب حسینی، الناز شاکردوست، شهره سلطانی، یکتا ناصر، غلامحسین لطفی و امیرحسین آرمان، یک فیلم جنایی با درون‌مایه وحشت است. فیلم پلیسی دیگر آی‌فیلم عربی «مرگ دیگری» به‌کارگردانی محمدرضا هنرمند است که جمعه شب ساعت 22:00 به‌وقت مکه راهی آنتن خواهد شد.

در این فیلم بازیگرانی همچون محمد کاسبی، جعفر دهقان و مجید مجیدی ایفای نقش کرده‌اند. «قتل آنلاین» و «مرگ دیگری» پنجشنبه و جمعه ساعت 23:30 به‌وقت تهران روی آنتن آی‌فیلم عربی می‌رود. بازپخش فیلم‌ها در سه نوبت با فاصله 6 ساعت در روزهای جمعه و شنبه پخش خواهد شد.

تمهیدات ضدکرونایی «میدون»/ داوران برنامه تغییر کردند

با آغاز فصل دوم مسابقه کارآفرینی و تلویزیونی«میدون» تغییراتی در ترکیب هیأت داوران و شیوه داوری این برنامه صورت گرفته است. فصل دوم مسابقه تلویزیونی «میدون» از 26 و 27 تیر روی آنتن شبکه سه خواهد رفت. با توجه به تغییرات اخیر برنامه، علیرضا نبی، امیرحسین اسدی و پرویز کرمی که در فصل اول، برنامه را با قضاوت خود همراهی کرده بودند در جمع داوران این فصل حضور نخواهند داشت. عوامل مسابقه تلویزیونی «میدون»، ضمن قدردانی از حضور این  داوران و کارشناسان در فصل اول مسابقه، سه داور جدید را در برنامه روز پنجشنبه 26 تیر معرفی خواهند کرد.

همچنین مینا مهرنوش و علیرضا یونچی که به عنوان داور در فصل اول حضور داشتند، همچنان در این تیم به قضاوت عملکرد شرکت کنندگان «میدون» می‌پردازند. شیوه داوری در«میدون» نیز تغییر کرده است؛ در فصل اول مسابقه 5 داور حاضر در مسابقه، 20 سکه در اختیار داشتند که با توجه به عملکرد هر شرکت‌کننده از آنها استفاده می‌کردند و فرایند امتیازدهی انجام می‌شد اما با آغاز فصل دوم «میدون»، هر داور برای هر شرکت‌کننده 7 سکه در نظر می‌گیرد و داور با توجه به ایرادات عملکرد شرکت‌کننده در معرفی طرح کارآفرینانه خود از سکه‌های او کم می‌کند.

در ادامه هر شرکت‌کننده می‌تواند بعد از اجرا از عملکرد خود دفاع کند و آنگاه هر داور، اختیار دارد سکه‌هایی که از هر شرکت‌کننده کم کرده است به یک شرکت‌کننده اختصاص دهد و در نهایت برنده آن قسمت مشخص می‌شود. همچنین در فصل اول رأی هیات منصفه با رأی هیات داوران، برندگان مسابقه را مشخص می‌کرد اما با توجه به شیوع ویروس کرونا، فصل دوم مسابقه «میدون» بدون حضور هیأت منصفه برگزار می‌شود.

همچنین برندگان مسابقه «میدون» به صورت ماهانه معرفی خواهند شد. در حالی که در فصل اول، برندگان مسابقه به صورت هفتگی انتخاب می‌شدند. مسابقه «میدون» کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما به تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین هاشمی گلپایگانی است که پنجشنبه و جمعه شب‌های هر هفته بعد از اخبار ساعت 22 شبکه سه سیما پخش می‌شود.

پخش «مثبت خانواده» از امشب در شبکه دو

برنامه «مثبت خانواده» عنوان یکی از تازه‌ترین برنامه‌های شبکه دو سیما در گروه خانواده است که از چهارشنبه 25 تیرماه روانه آنتن می‌شود. «مثبت خانواده» روزهای در چهارشنبه با محوریت رزمایش مواسات و همدلی و کمک مومنانه با اجرای سیدکاظم احمدزاده به فعالیت‌های نیکوکاران و افراد خیّر در اقصی نقاط کشورمان پخش می‌شود. این برنامه چهارشنبه هر هفته با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) از فعالیت‌هایی که با هدف خوب کردن حال هموطنانمان صورت می‌گیرد گزارش‌ها و گفت‌وگوهای ویژه‌ای را به علاقه‌مندان تقدیم می‌کند.

این برنامه همچنین جمعه‌های هر هفته نیز با رویکردی متفاوت و با هدف ایجاد اوقاتی خوش برای خانواده‌های ایرانی با اجرای مسعود روشن‌پژوه و سیدکاظم احمدزاده روانه آنتن می‌شود. بخش‌های مختلف این برنامه با توجه به دوران شیوع ویروس کرونا و لزوم در خانه ماندن، برنامه‌ریزی شده تا برآیندی شاد و مفرح برای خانواده‌ها به ارمغان داشته باشد.

«مثبت خانواده» کاری است از گروه خانواده به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر کریمی و سردبیری آزاده بهرامی و شیما ابن قاسم که چهارشنبه‌ها ساعت 20 و جمعه‌ها ساعت 12 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان