۵۰ بازیگر برنده جایزه اسکار و بدترین فیلم‌هایی که در آن‌ها ایفای نقش کرده‌اند [قسمت اول]

حتی بازیگران برنده جایزه اسکار نیز هنگام انتخاب فیلم هایشان نمی توانند قضاوت بی نقصی داشته باشند و بعد از هر «شکسپیر عاشق» ی نوبت به یک «مُردخای» خواهد رسید

50 بازیگر برنده جایزه اسکار و بدترین فیلم‌هایی که در آن‌ها ایفای نقش کرده‌اند [قسمت اول]

حتی بازیگران برنده جایزه اسکار نیز هنگام انتخاب فیلم هایشان نمی توانند قضاوت بی نقصی داشته باشند و بعد از هر «شکسپیر عاشق» ی نوبت به یک «مُردخای» خواهد رسید. وقتی تمام 55 بازیگر برنده جایزه اسکار را در یک فهرست قرار می دهیم می بینیم که برخی از آن ها در فیلم هایی بازی کرده اند که بدترین نمره های راتن تومیتوز را دریافت کرده اند. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با برخی از بدترین نقش ها و ضعیف ترین فیلم های بازیگران برنده جایزه اسکار آشنا کنیم.

بازیگران برنده جایزه اسکار

1- رنی زلوگر- The Bachelor (1999)

رنی زلوگر دو بار برنده جایزه اسکار شده است؛ اسکار اول برای نقش روبی در اثر حماسی جنگی Cold Mountain در سال 2004 و بار دوم در سال 2020 برای بازی در نقش جودی گارلند در فیلم Judy. زلوگر در یکی از بدترین نقش آفرینی هایش در سال 1999 در فیلم کمدی رمانتیک The Bachelor در نقش اول بازی کرد که یک شکست بزرگ بود و در سایت روتن تومیتوز امتیاز 9 درصد را از منتقدان دریافت کرده است.

بازیگران برنده جایزه اسکار

2- واکین فینیکس- Russkies (1987)

واکین فینیکس در سال 2020 برای بازی در نقش جوکر در فیلم Joker اولین جایزه اسکارش را بدست آورد او قبلا نیز سه بار نامزد دریافت این جایزه شده بود. بدترین تجربه بازیگری فینیکس اما فیلم Russkies در سال 1987 و در نوجوانی است که با نام لیف فینیکس در آن نفش آفرینی کرده و نقش یک پسربچه 12 ساله لوس ارتشی به نام دنی را بازی می کرد. این فیلم در وبسایت روتن تومیتوز نمره 14 درصد را دریافت کرده است.

بازیگران برنده جایزه اسکار

3- لار درن- Little Fockers (2010)

اسکار 2020 لارا درن برای بازی در فیلم Marriage Story در نقش یک وکیل طلاق بیرحم پس از دو بار نامزدی درن برای این جایزه بدست آمد. با این وجود بدترین فیلم درن را باید فیلم Little Fockers در سال 2010 دانست که در ان نقش یک مدیر مدرسه را بازی می کند و فیلم در وبسایت راتن تومیتوز نمره 9 درصد را از منتقدان دریافت کرده است.

بازیگران برنده جایزه اسکار

4- برد پیت- Cool World (1992)

بعد از دهه ها حضور در هالیوود، برد پیت در نهایت در سال 2020 برای بازی در فیلم Once Upon a Time in Hollywood برنده جایزه اسکار شد. اگر چه سال 2019 را باید بهترین سال برای دوران حرفه ای پیت دانست اما بدترین فیلم او را باید فیلم Cool World در سال 1992 دانست که در آن نقش یک کارآگاه به نام فرانک دانست که به دنیای کمیک بوکی وارد می شود. نمره منتقدان به این فیلم در وبسایت راتن تومیتوز تنها 6 درصد بوده است.

بازیگران برنده جایزه اسکار

5- لئوناردو دی کاپریو- Critters 3 (1991)

لئوناردو دی کاپریو بالاخره برای بازی در فیلم The Revenant در نقش هیو گلس برنده جایزه اسکار شد. اما در آن سوی دوران پربار حرفه بازیگری‌اش، دی کاپریو در سال 1991 در فیلم Critters 3 نقش برادر کوچکتر شخصیت اصلی داستان را داشت که اولین فیلم او بوده و نمره راتن تومیتوز آن صفر بوده است.

بازیگران برنده جایزه اسکار

6- آن هاتاوی- The Last Thing He Wanted (2020)

آن هاتاوی که برای ایفای نقش فانتین در فیلم Les Misérables برنده جایزه اسکار شده بود، امسال در فیلم The Last Thing He Wanted در نقش شخصیت النا مک ماهون بازی می کند که در فستیوال فیلم ساندنس به نمایش درآمده و در سایت راتن تومیتوز نمره امتیاز 5 درصد برای آن درج شده است.

بازیگران برنده جایزه اسکار

7- مریل استریپ- Lions for Lambs (2007)

مریل استریپ تاکنون سه بار برای فیلم های Kramer vs. Kramer ، Sophie’s Choice و The Iron Lady برنده جایزه اسکار شده است. فیلم Lions for Lambs که در آن استریپ در نقش یک خبرنگار تلویزیونی افشاگر در مورد جنگ افغانستان بازی می کند را می توان بدترین فیلم او دانست که نمره 27 درصد را از وبسایت راتن تومیتوز دریافت کرده است.

بازیگران برنده جایزه اسکار

8- جرد لتو- Basil (1998)

جرد لتو در فیلم Dallas Buyers Club نقش یک زن ترنس به نام رایون را بازی می کرد که جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را برای وی در پی داشت. هفده سال قبل از این موفقیت بزرگ، لتو در فیلم Basil در نقش شخصیتی به همین نام بازی کرد که در راتن تومیتوز نمره صفر درصد را دریافت کرده است.

بازیگران برنده جایزه اسکار

9- وایولا دیویس- The Architect (2006)

وایولا دیویس اولین جایزه اسکارش بعد از سه بار نامزدی را برای بازی دز نقش رُزا لی ماکسون در فیلم Fences دریافت کرد. با این وجود بدترین فیلم او را نیز باید The Architect دانست که در آن دیویس نقش یک فعال اجتماعی به نام تونیا را بازی می کند و در سایت راتن تومیتوز امتیاز 11 درصد را دریافت کرده است.

بازیگران برنده جایزه اسکار

10-ماهرشالا علی- Supremacy (2015)

ماهرشالا علی تاکنون دو بار برنده جایزه اسکار شده است؛ اسکار اول برای بازی در فیلم Moonlight و دومی نیز برای فیلم Green Book. اما بدترین فیلم او را باید فیلم Supremacy دانست که در آن علی نقش پلیسی به نام معاون ریورز را بازی می کند و امتیاز درج شده برای آن در وبسایت راتن تومیتوز 27 درصد است.

بازیگران برنده جایزه اسکار

11- مارلون براندو- Christopher Columbus: The Discovery (1992)

مارلون براندو به عنوان یکی از بهترین بازیگران تاریخ سینما در دوران فعالیت پرفراز و نشیب خود دو بار برنده جایزه اسکار شده است. جایزه اسکار اول او برای بازی در نقش تری مالوی در فیلم On the Waterfront و دومی نیز برای بازی در نقش ویتو کورلئونه در فیلم حماسی The Godfather بدست آمد. با این وجود یکی از بدترین فیلم های براندو فیلم Christopher Columbus بود که وی در آن نقش کریستوفر کلمب را بازی می کرد. منتقدان وبسایت راتن تومیتوز به این فیلم امتیاز 7 درصد را داده اند.

بازیگران برنده جایزه اسکار

12- مت دیمون- Suburbicon (2017)

مت دیمون در کنار بن افلک به خاطر فیلم Good Will Hunting برنده جایزه اسکار بهترین سناریو شد، فیلمی که هر دو در آن نقش های اصلی را نیز بر عهده داشتند. با این وجود بدترین فیلم دیمون را باید Suburbicon در سال 2017 به نویسندگی و کارگردانی دیگر دوستش، جورج کلونی دانست که امتیاز 28 درصد را در وبسایت راتن تومیتوز دریافت کرده است.

بازیگران برنده جایزه اسکار

13- سیدنی پوتیه- The Jackal (1997)

سیدنی پوتیه اولین بازیگر مرد سیاهپوست بود که جایزه اسکار را بدست آورد، بازیگری که برای بازی در فیلم Lilies in the Field در نقش هومر اسمیت برنده جایزه اسکار شد. حدود 30 سال بعد، پوتیه در فیلم The Jackal در کنار بروس ویلیس ظاهر شد که در سایت راتن تومیتوز امتیاز 23 درست را دریافت کرده است.

بازیگران برنده جایزه اسکار

14- تیلدا سوینتون- The Beach (2000)

تیلدا سوینتون برای بازی در فیلم Michael Clayton برنده جایزه اسکار شد اما بدترین فیلم او را باید فیلم The Beach دانست که در آن سوینتون نقش یک رهبر مرموز جامعه ای ساحلی را بازی می کند و منتقدان در وبسایت راتن تومیتوز به آن امتیاز 20 درصد را داده اند.

بازیگران برنده جایزه اسکار

15- رامی مالک- Dolittle (2020)

یک سال بعد از آن که رامی مالک برای بازی در نقش فردی مرکوری در فیلم Bohemian Rhapsody برنده جایزه اسکار شد در فیلم Dolittle در نقش گوریلی خجالتی به نام چی چی ظاهر شد که بدترین فیلم او بوده و امتیاز 14 درصد را از راتن تومیتوز دریافت کرده است.

بازیگران برنده جایزه اسکار

16- آنجلینا جولی- Original Sin (2001)

آنجلینا جولی با بازی در فیلم Girl, Interrupted به یک ستاره بزرگ تبدیل شده و برنده جایزه اسکار نیز شد. دو سال بعد او در فیلم Original Sin در نقش جولیا راسل در نقش برابر آنتونیو باندراس بازی کرد که بدترین فیلم او به شمار رفته و امتیاز 12 درصد را از راتن تومیتوز دریافت کرده است.

بازیگران برنده جایزه اسکار

17- گری اولدمن- Killers Anonymous (2019)

تنها یک سال بعد از اولین جایزه اسکارش برای بازی در نقش وینستون چرچیل در فیلم Darkest Hour، اولدمن در فیلم Killers Anonymous در نقش یک آدمکش بی نام بازی کرد که امتیاز صفر را از وبسایت راتن تومیتوز دریافت کرده است.

بازیگران برنده جایزه اسکار

18- کیت بلانشت- The Monuments Men (2014)

کیت بلانشت تاکنون دوبار برنده جایزه اسکار شده است؛ اولین بار برای بازی در نقش کاترین هپبورن در فیلم The Aviator و دومین بار نیز نقش جاسمین فرانسیس در فیلم Blue Jasmine. با این وجود بدترین فیلم دوران حرفه ای او را باید The Monuments Men دانست که در آن نقش کلر سیمونه بازی می کرد و امتیاز ثبت شده در وبسایت راتن تومیتوز برای آن 30 درصد است.

بازیگران برنده جایزه اسکار

19- متیو مک کانهی- Surfer, Dude (2008)

متیو مک کانهی برای فیلم Dallas Buyers Club برنده جایزه اسکار شد اما بدترین فیلم او قبل از تجدید دوره حیات بازیگری او فیلم Surfer, Dude در سال 2008 بود که منتقدان وبسایت راتن تومیتوز امتیاز صفر درصد را به آن داده اند.

بازیگران برنده جایزه اسکار

20- ووپی گلدبرگ- Theodore Rex (1995)

ووپی گلدبرگ برای فیلم Ghost در سال 1990 در نقش اودا می براون برنده جایزه اسکار شد اما پنج سال بعد در فیلم Theodore Rex در نقش یک کارآگاه به نام کتی کولتران بازی کرد که فیلم بسیار ضعیفی بوده و به طور مستقیم روانه فروش خانگی شد. این فیلم نیز در وبسایت راتن تومیتوز امتیاز صفر درصد را دریافت کرده است.

بازیگران برنده جایزه اسکار

21- دانیل دی لوییس- Nine (2009)

دانیل دی لوییس بازیگری بسیار گزیده کار بود که تمامی نقش آفرینی هایش در زمره بهترین نقش آفرینی های تاریخ سینما قرار داشت. به همین دلیل وقتی فیلم Nine با بازی او به مانند دیگر فیلم هایش مورد استقبال گسترده قرار نگرفتند بسیاری از انتخاب او شگفت زده شدند. او در این فیلم نقش کارگردان گویدو کونتینی را بازی می کند که امتیاز 39 درصد را از راتن تومیتوز دریافت کرده است. لوییس تاکنون سه بار برنده جایزه اسکار شده است. اولین اسکار او برای بازی در نقش کریستی براون در فیلم My Left Foot بدست آمد. وی دو بار دیگر نیز برای بازی در نقش دنیل پلین ویو در There Will Be Blood و نقش آبراهام لینکلن در فیلم Lincoln نیز برنده جایزه اسکار شد.

بازیگران برنده جایزه اسکار

22- جف بریجز- 8 Million Ways to Die (1986)

جف بریجز یک بار برای بازی در فیلم Crazy Heart در نقش یک ستاره موسیقی کانتری به نام اوتیس بلیک برنده جایزه اسکار شد. اما چند دهه قبل، بریجز در فیلم 8 Million Ways to Die در نقش یک کارآگاه الکلی به نام شودر بازی کرده بود که بدترین فیلم او به شمار آمده و در وبسایت راتن تومیتوز، منتقدان امتیاز صفر درصد را برای آن در نظر گرفته اند.

بازیگران برنده جایزه اسکار

23- فارست ویتاکر- Battlefield Earth (2000)

فارست ویتاکر برای بازی در فیلم The Last King of Scotland در نقش عیدی امین دیکتاتور آفریقایی برنده جایزه اسکار شد. 6 سال قبل از آن وی در فیلم Battlefield Earth در نقش یک موجود فرازمینی در قالب انسانی بازی کرد که بدترین فیلم او به شمار آمده و منتقدان وبسایت راتن تومیتوز به آن امتیاز 3 درصد را داده اند.

بازیگران برنده جایزه اسکار

24- ساندرا بولاک- Speed 2: Cruise Control (1997)

ساندرا بولاک به خاطر بازی در فیلم The Blind Side که سرگذشت مایکل اوهر بازیکن فوتبال آمریکایی بود برنده جایزه اسکار شد. در فیلم Speed 2 او نقش آنی پورتر که در فیلم اورجینال Speed را تکرار کرد که به هیچ عنوان مانند نسخه اورجینال تجربه موفقی نبوده و در وبسایت راتن تومیتوز تنها امتیاز 4 درصد را بدست آورد.

بازیگران برنده جایزه اسکار

25- شان پن- Crackers (1984)

شان پن در دوران فعالیت خود در سینما دو جایزه اسکار بدست آورده است؛ یک بار برای بازی در نقش جیمی مارکوم در فیلم Mystic River و بار دوم برای نقش هاروی میلک در فیلم Milk. در فیلم Crackers شان پن نقش یک موسیقیدان آماتور به نام دیلارد را بازی می کند که ضعیف ترین تجربه بازیگری اوست و در وبسایت راتن تومیتوز امتیاز صفر درصد برای آن ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: سلاطین اسکار؛ 42 بازیگر زن و مردی که بیش از یک بار برنده جایزه اسکار شده اند

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان