کدام فعالیت‌ها شما را بیشتر در معرض ابتلا به کرونا قرار می‌دهند؟

روزبه‌روز بر شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا افزوده می‌شود و دولت‌ها اقداماتی مانند حفظ فاصله اجتماعی را به مردم پیشنهاد می‌کنند. در این میان برخی فعالیت‌ها شما را بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس قرار می‌دهند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

کدام فعالیت‌ها شما را بیشتر در معرض ابتلا به کرونا قرار می‌دهند؟

روزبه‌روز بر شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا افزوده می‌شود و دولت‌ها اقداماتی مانند حفظ فاصله اجتماعی را به مردم پیشنهاد می‌کنند. در این میان برخی فعالیت‌ها شما را بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس قرار می‌دهند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

اگر می‌خواهید از ابتلای خود به ویروس کرونا به صورت کامل جلوگیری کنید، تنها راه پیش روی شما قرنطینه است. با این حال همه می‌دانیم که در قرنطینه کامل نمی‌توان زندگی کرد و باید در دوران شیوع کرونا نیز به گونه‌ای با افراد دیگر ارتباط داشت. شما دستکم برای خرید مایحتاج خود از خانه خارج می‌شوید، بنابراین زندگی در قرنطینه غیرممکن است.

با توجه به چنین موضوعی، برای حضور در جامعه و ارتباط با دیگران باید به موارد مختلفی توجه کنید و با رعایت توصیه‌های سازمان‌های بهداشتی، تا جای ممکن خطر ابتلا به کرونا را کاهش دهید. در کنار رعایت مواردی مانند حفظ فاصله اجتماعی، شستشوی مداوم دستان و استفاده از ماسک، باید تا جایی ممکن از انجام برخی کارها دوری کنید. در این مطلب چندین فعالیت را با ترتیب خطرنا‌کترین به امن‌ترین برای شما لیست کرده‌ایم.

malltina

سفر هوایی

به گزارش CNET، خطرناکترین کاری که در حال حاضر می‌توانید انجام دهید، انجام سفر هوایی است. فرودگاه‌ها شلوغ هستند و مردم درباره سفر خود نیز نگرانی‌های زیادی دارند، بنابراین فراموش می‌کنند فاصله اجتماعی را رعایت کنند، ماسک به صورت بزنند و دستان خود را بشویند. علاوه بر این موارد، باید به حضور مردم از کشورهای مختلف در فرودگاه و همچنین عدم امکان رعایت فاصله اجتماعی درون هواپیما نیز اشاره کرد.

رفتن به کافه

اگر کافه‌ها باز باشند، به احتمال زیاد می‌خواهید با دوستان خود در آن جمع شوید و گپ بزنید. کافه‌ها شلوغ هستند و امکان حفظ فاصله اجتماعی وجود ندارد، علاوه بر این به احتمال زیاد نمی‌توانید ماسک را روی صورت خود نگه دارید. این موارد باعث می‌شوند که کافه‌ها یکی از خطرناکترین محل‌ها در زمان شیوع کرونا باشند.

رفتن به آرایشگاه

شاید کوتاه کردن موی سر در آرایشگاه خطرناک به نظر نرسد، اما چنین تصوری اشتباه است. شما در این مکان فاصله بسیار کمی با فردی که موی سرتان را کوتاه می‌کند، دارید. حتی اگر در آرایشگاه ماسک به صورت داشته باشید، احتمال ابتلای شما به کرونا وجود دارد، البته خطر آن را کاهش می‌دهد.

غذا خوردن درون رستوران

قرارگیری در یک فضای بسته در کنار دیگران شما را در معرض ابتلا به کرونا قرار می‌دهد، اما اگر در فضای آزاد غذا بخورید این خطر کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این، در هنگام غذا خوردن نمی‌توانید ماسک به صورت داشته باشید، البته شما تنها نیستید و همین موضوع امکان انتقال بیماری را افزایش می‌دهد.

ملاقات با دوستان در محیط‌های سربسته

تا جای ممکن از ملاقات با دوستان خود در محیط‌های سربسته جلوگیری کنید، چرا که احتمال انتقال ویروس در چنین شرایط بالا است و با لمس در، میز، صندلی و وسایل دیگر می‌توانید به این بیماری مبتلا شوید. به گفته برخی کارشناسان، چنین ملاقات‌هایی باعث ابتلای شمار بالایی از مردم به کووید-19 در سراسر جهان شده است.

باشگاه رفتن

باشگاه‌ها جزو اولین کسب و کارهایی بودند که با کاهش محدودیت‌ها بازگشایی شدند، با این حال همچنان امن‌ترین مکان نیستند. امنیت باشگاه به اندازه آن و تعداد افراد حاضر در آن بستگی دارد. یکی از مواردی که در باشگاه‌ها باید رعایت کرد، عدم تمرین گروهی و کلاس‌های جمعی است و باید تا جای ممکن در ساعت‌های خلوت در باشگاه حضور پیدا کرد.

خرید روزانه

کرونا

مهمترین عاملی که در خرید روزانه می‌تواند باعث ابتلای شما به کرونا شود، میزان شلوغی فروشگاه است. از فروشگاه‌های خلوت خرید کنید یا به جایی بروید که برای تعداد مشتریان خود محدودیت درنظر گرفته، چرا که با نزدیک شدن به افراد دیگر احتمال ابتلا به کرونا افزایش پیدا می‌کند.

غذا خوردن در محیط بیرون

اگر در محیط باز می‌توانید با حفظ فاصله اجتماعی و دوری از اجتماعات غذا بخورید، خطر ابتلا به کرونا بسیار کمتر از غذا خوردن در محیط‌های سربسته خواهد بود. بزرگترین خطر در این هنگام، درآوردن ماسک و همچنین ارتباط با کارکنان رستوران است که می‌تواند باعث ابتلای شما به این بیماری شود.

ملاقات با دوستان در محیط بیرون

شما برای حفظ ارتباط با دوستان خود می‌توانید آن‌ها را در محیط‌های باز، مخصوصا در مکان‌های کنترل شده مانند حیاط خانه خود ملاقات کنید. با حفظ فاصله و همچنین تعداد محدود افراد، می‌توانید خطر ابتلا به کرونا را به حداقل برسانید.

رفتن به پارک

به کم‌ خطرترین فعالیت در دوران شیوع ویروس کرونا یعنی رفتن به پارک می‌رسیم. پارک یک محیط باز است و می‌توان در آن فاصله خود را با دیگران حفظ کرد، البته اگر پارک شلوغ باشد و همچنین مردم ماسک به صورت نداشته باشند، احتمال ابتلا به کووید-19 افزایش پیدا می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان