به ورزشکاران پارالمپیکی پاداش داده می‌شود

سرپرست دبیری اجرایی کمیته ملی پارالمپیک گفت: ورزشکاران المپیکی که در سنجش آمادگی جسمانی و حفظ سلامت روانی روند رو به جلویی داشته باشند و در شرایط کرونایی دچار افت نشده باشند معادل حقوق پارالمپیکی خود پاداش دریافت خواهند کرد.

به گزارش «تابناک»، محمد تابع در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس مصوبات ستاد عالی بازی‌های پارالمپیک توکیو و ستاد اجرایی پارالمپیک، ورزشکاران پارالمپیکی که در سنجش آمادگی جسمانی و روانی در شش ماهه اول سال روند رو به رشدی داشته باشند و دچار افت نشده باشند معادل حقوق پارالمپیکی پاداش به آنها اختصاص داده خواهد شد. البته با توجه به این‌که امکان سنجش آمادگی جسمانی به خاطر وضعیت کنونی قابل اجرا نیست، به محض این‌که شرایط از نظر بیماری کرونا به حالت عادی بازگردد و امکان حضور ورزشکاران شهرستانی در تهران فراهم شود، این سنجش از ورزشکاران پارالمپیکی گرفته خواهد شد.

سرپرست دبیری اجرایی کمیته ملی پارالمپیک ادامه داد: ورزشکارانی که در این سنجش از نظر آمادگی بدنی و حفظ سلامت روانی شرایط ایده‌آل داشته باشند و مورد تایید کمیته ملی پارالمپیک باشند در جهت تشویق آنها این پاداش اختصاص داده می‌شود.

وی همچنین از واریز مرحله‌ی چهارم حقوق ورزشکاران پارالمپیکی شانس کسب مدال طلا ظرف چند روز آینده خبر داد و گفت‌: براساس مصوبه ستاد بازی‌های پارالمپیک توکیو و ستاد اجرایی این کمیته، حقوق ورزشکاران پارالمپیکی که شانس کسب مدال طلا در توکیو داشته باشند در شش ماه اول سال و به آنهایی که شانس مدال برنز و نقره را دارند در شش ماه دوم سال واریز خواهد شد. البته در فروردین‌ماه امسال این حقوق که شامل حمایت از ورزشکاران پارالمپیکی بود به تمام ورزشکاران شانس کسب مدال طلا، نقره و برنز واریز شد و از اردیبهشت‌ماه این حقوق تنها به ورزشکاران شانس کسب مدال طلا واریز شد و الان مرحله‌ی چهارم حقوق ورزشکاران پارالمپیکی شانس طلا ظرف چند روز آینده به حسابشان واریز می‌شود.

تابع خاطر نشان کرد: تلاش کمیته پارالمپیک بر این است که تا این حقوق هرماه و به موقع به حساب ورزشکاران پارالمپیکی شانس مدال طلا واریز شود تا مشکلی برای انجام تمرینات خود نداشته باشند. البته این حقوق زمانی به ورزشکاران اختصاص داده می‌شود که گزارش تمرینات انفرادی آنها توسط کادر فنی و یا فدراسیون‌ها در اختیار کمیته ملی پارالمپیک قرار گیرد تا کمیته نسبت به واریز حقوق آنها اقدامات لازم را انجام دهد. به ورزشکارانی که گزارش عملکرد آنها به کمیته ارسال نشود حقوقی پرداخت نمی‌شود.

سرپرست دبیری اجرایی کمیته ملی پارالمپیک تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات کمیته ملی پارالمپیک در شرایط کنونی برای حمایت از ورزشکارانی که در سال گذشته دچار آسیب شده‌اند و امکان استفاده از خدمات درمانی با توجه به شرایط کنونی برای آنها وجود ندارد این است که وسائلی برای رفع و بهبود آسیب‌دیدگی آنها توسط کمیته پارالمپیک در نظر گرفته شده است که به زودی این وسائل به ورزشکاران آسیب دیده اختصاص داده خواهد شد تا در منزل بتوانند آسیب‌دیدگی خود را برطرف کنند.

وی در خصوص برگزاری اردوهای ورزشکاران پارالمپیکی در مهرماه اضافه کرد: ما عجله‌ای برای برگزاری اردو نداریم و سلامت ورزشکاران برای ما مهم‌تر از اردو است. اگر شرایط به همین روال ادامه داشته باشد و ستاد مقابله با کرونای وزارت ورزش اجازه برگزاری اردوها را ندهد بدون شک در مهرماه اردویی برگزار نخواهد شد. ورزشکاران ما نسبت به افراد سالم آسیب‌پذیرتر هستند و ما نمی‌توانیم سلامتی آنها را با برگزاری اردوها به خطر بیندازیم.

سرپرست دبیری اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در پایان همچنین در خصوص اختصاص وسائل و تجهیزات وزنه‌برداری به وزنه‌برداران پارالمپیکی افزود: اختصاص تجهیزات وزنه‌برداری برای انجام ورزش‌های حرفه‌ای در منزل امکان‌پذیر نیست و حفظ ایمنی ورزشکاران در اولویت اول قرار دارد. ما نمی‌توانیم یک وزنه 200 کیلوگرمی را که وزنه‌بردار به کمک همراه در سالن وزنه‌برداری بلند می‌کرد در اختیار او قرار دهیم تا به تنهایی بتواند به انجام تمرینات حرفه‌ای خود بپردازد. این مساله مشکلات زیادی را برای ورزشکار به دنبال خواهد داشت بنابراین سلامتی ورزشکار برای ما مهم‌تر است و وزنه‌بردار تنها در قالب تیم ملی و در اردوها می‌تواند از وسائل وزنه‌برداری استفاده کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان