آغاز مبارزه چین با تب طلا

مقامات چینی شروع به مبارزه با تب طلا در بازار کرده و به محدود کردن دسترسی به تجارت طلا و سایر فلزات گرانبها پرداخته اند.

آغاز مبارزه چین با تب طلا

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز،  بزرگترین بانکهای چین از تکرار اوضاع آوریل در رابطه با نفت می ترسند که معامله گران خرده فروش به دلیل سقوط بهای نفت مارک  WTI به زیر صفر متحمل خسارات سنگین شدند.

به عنوان مثال  بانک بزرگ چینی CBC از 31 ژوئیه بازکردن حساب های مرتبط با پلاتین و پالادیوم و سایر فلزات گرانبها را برای مشتریان خود ممنوع اعلام کرده و این تصمیم را با ضرورت کنترل ریسک های مربوطه توضیح می دهد. بانک دیگری ، بانک چینی دیگری به نام Agricultural Bank of China همین مسیر را دنبال کرده عملیات را با طلا به حالت تعلیق کامل  درآورده است. بورس شانگهای نیز  که معاملات آتی طلا و نقره در آن انجام می شود ، خواستار منطقی عمل کردن در این زمینه شده است.

قیمت طلا اکنون به یک سطح رکورد رسیده است. این فلز گرانبها به نوعی پناهگاه امن برای سرمایه گذاران تبدیل شده است و اکنون درشرایط  سقوط ارزش دلار ، ترس از موج جدید کروناویروس و افزایش تنش ها بین ایالات متحده و چین در بازار تقویت می شود. به گفته تحلیلگران ، ممکن است طی  دو سال آینده قیمت هر اونس طلا از سه هزار دلار فراتر رود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان