چیپ مغزی ایلان ماسک + عکس

ماسک در صدد ساخت میکروچیپی است که هدف نهایی آن ارتقاء هوش انسان و توانایی رقابت با هوش مصنوعی پیشرفته است.

چیپ مغزی ایلان ماسک + عکس

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایندپندنت»، ایلان ماسک بنیان‌گذار شرکت تسلا و اسپیس ایکس در باره چیپ‌های مغزی تعریف کرد که «استارتاپ»او در حال ساخت آن‌هاست و شنیدن صداهایی فراتر از فرکانس‌های عادی را برای مردم ممکن می سازد.

البته هدف اولیه این شرکت کمک به افراد مبتلا به اختلالات عصبی مانند پارکینسون، افسردگی و اضطراب است.

مدیر عامل شرکت تسلا درباره مزایای استفاده از این چیپ گفت:«این قطعات الکترونیکی انسان را قادر خواهد کرد که سطح هورمون‌ها را در مغز کنترل کرده و توانایی هایی نظیر کم کردن استرس و افزایش قدرت تصمیم گیری را به همراه آورد، ولی هدف نهایی، ارتقاء هوش انسان و توانایی رقابت با هوش مصنوعی پیشرفته است.»

​ماسک امیدوار است که این کاشت‌های الکترونیکی در درجه‌ی اول برای انتقال داده‌ها به یک دستگاه هوشمند، مانند تلفن همراه، و کنترل دستگاه توسط مغز استفاده شده و نهایتا به پیشرفت‌هایی مانند اندام‌های مصنوعی (مانند دست و بازو و ...) بینجامد که با استفاده از چیپ، از مغز فرد فرمان بگیرند.

چندی پیش از میکرو تراشه‌ای رونمایی شد که بندهایی به نازکی موی سر داشته، و می‌تواند به وسیله‌ی یک برش بسیار کوچک توسط یک ربات، در مغز کار گذاشته شود. از این تراشه برای درمان آسیب‌های مغزی و بیماری‌هایی که مستقیما عملکرد مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهند، مانند آلزایمر، استفاده خواهد شد.

این تراشه با استفاده از تعدادی رشته یا سیم‌های بسیار نازک تشکیل شده که حاوی الکترودهایی بوده، و در مکان های خاصی در مغز قرار می‌گیرند تا سیگنال‌های الکتریکی نورون‌ها را دریافت کنند. سپس این تراشه داده‌های به دست آمده را تفسیر کرده و با تکیه بر یک پاد، که در پشت گوش فرد، مانند یک دستگاه شنوایی کمکی قرار می‌گیرد، و داده‌های خود را از طریق این پاد، به وسیله ی بلوتوث به گوشی تلفن همراه، یا هر وسیله‌ی دیگری که در حال اجرای برنامه‌های مورد نیاز است، ارسال می‌کند.

​ با دیدن نسخه‌ پروتوتایپی که نمایش داده شد، این چیپ 1024 الکترود دارد که در مقایسه با دستگاه‌های پزشکی اخیر، 10 برابر اطلاعات بیشتری دریافت می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان