افت۹۳درصدی گیشه سینمای چین

سینمای چین با فروش ۱۷.۵ میلیون دلاری هفته گذشته، مجموع فروش امسال خود را به ۳۶۱ میلیون دلار رساند، که در مقایسه با سال گذشته از کاهش ۹۳درصدی حکایت دارد.

افت93درصدی گیشه سینمای چین

سینمای چین با فروش 17.5 میلیون دلاری هفته گذشته، مجموع فروش امسال خود را به 361 میلیون دلار رساند، که در مقایسه با سال گذشته از کاهش 93درصدی حکایت دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، با وجود اعمال فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین محدودیت در تعداد سالن‌های نمایش، سینمای چین در آخر هفته میلادی که گذشت به فروش 17.5 میلیون دلاری دست یافت و فیلم «دولیتل» با 3.3 میلیون دلار برای دومین هفته پیاپی در صدر گیشه فروش قرار گرفت.

این فیلم که با هزینه 175 میلیون دلاری ساخته شده پس از 10 روز اکران در چین 11.8 میلیون دلار فروخته است؛ این در حالی است که «دولیتل» پیش از اکران در چین، در آمریکا به روی پرده رفته و با عملکردی بسیار ضعیف در مجموع 125 میلیون دلار فروخته بود و هنوز هزینه تولید خود را در گیشه جبران نکرده‌ است.

با توجه به نبود فیلم‌های جدید هالیوودی برای اکران، چینی‌ها فیلم «بین ستاره‌ای» ساخته «کریستوفر نولان» در سال 2014 را در 400 سینمایی آی مکس اکران کردند و این فیلم علمی تخیلی با بازی «متئو مک کانهی»، «آن هاتاوی» و «جسیکا چستین» به فروش 2.2 میلیون دلاری دست یافت.

سینمای چین با فروش 17.5 میلیون دلاری اخیر خود، مجموع فروش سال 2020 خود را به رقم 361.4 میلیون دلار رساند که در مقایسه با آمار مشابه سال گذشته از کاهش 93.2 درصدی حکایت دارد.

چین به عنوان دومین بازار بزرگ سینمایی جهان پس از آمریکا، سال گذشته و در مقطع زمانی کنونی 5.4 میلیارد دلار فروخته بود.

اشتراک گذاری در:

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان