اعلام زمان یک فاجعه جهانی

مجله علمی Nature با انتشار مقاله ای از طغیان آب دریا تا سال ۲۱۰۰ خبر داد.

اعلام زمان یک فاجعه جهانی

به گزارش اسپوتنیک، خطر جهانی بالا آمدن سطح دریا به دلیل جزر و مد های فعال، افزایش امواج و طوفان ها در حال رشد است. به گفته کارشناسان، اگر بشریت هیچ اقدامی انجام ندهد، تا سال 2100 بخشی چشمگیر از زمین زیر آب خواهد رفت. به طور خاص، حدود 50 درصد مناطق ساحلی را آب خواهد گرفت.

با توجه به زمان اعلام شده و تجزیه و تحلیل اوضاع، خطر طغیان در درجه اول مناطقی را که در ارتفاع حدود 10 متر از سطح دریا واقع شده اند را تهدید می کند. در یک بدترین حالت، حدود 287 میلیون نفر یا 4 درصد از کل جمعیت جهان ممکن است تحت تأثیر سیلاب های ساحلی قرار بگیرند. از نظر مالی، این فاجعه می تواند به میزان 14 تریلیون دلار خسارت وارد کند که 20 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان است.

علیرغم این که میانگین سطح آب دریا به آهستگی بالا می رود، دانشمندان تهدیدی را در برابر حوادث طبیعی مشاهده کردند. به گفته ابرو کیرزچی از دانشگاه ملبورن، قدرت مخرب جزر و مد، سیل و سایر عناصر طبیعی با گذشت زمان افزایش می یابد.

کارشناسان نقشه ای را طراحی کردند که شبیه سازی مناطقی است که تا سال 2100 ممکن زیر آب باشند. در ایالات متحده آمریکا، ایالت های کارولینای شمالی، ویرجینیا و مریلند،  در آسیا - برخی از مناطق چین، بنگلادش، هند، در اقیانوسیه - قسمت شمالی استرالیا و در اروپا - شمال آلمان و فرانسه تحت تأثیر این حادثه قرار می گیرند. بریتانیا به عنوان قربانی اصلی سیل جهانی شناخته شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان