اولین واکنش چین به اظهارات تهدیدآمیز پمپئو

وزارت خارجه چین در واکنش به تهدید وزیر خارجه آمریکا مبنی بر تحریم شرکت‌های نرم‌افزاری چین، از واشنگتن خواست امنیت ملی را به هر مسئله‌ای تعمیم ندهد.


به گزارش تابناک به نقل از رویترز، پکن امروز دوشنبه از مخالفت شدید با هرگونه اقدام آمریکا علیه شرکت‌های نرم‌افزاری چین خبر داد.

در همین راستا، «وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه چین، ابراز امیدواری کرد که آمریکا سیاست‌های تبعیض‌آمیز خود را کنار گذاشته و از تعمیم مفهوم امنیت ملی به هر مسئله‌ای خودداری کند.

وی همچنین آمریکا را به پرهیز از اتهام‌های بی‌اساس و سیاسی کردن مسائل اقتصادی فراخواند.

روز گذشته، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا از قصد دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور مبنی بر اتخاذ اقداماتی علیه شرکت های نرم افزاری چین خبر داد که به ادعای وی، اطلاعات کاربران را به طور مستقیم در اختیار پکن قرار می‌دهند.

او در مصاحبه ای با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: ترامپ گفت دیگر کافی است، ما این چالش را حل می کنیم. بنابراین در روزهای آینده او درباره نرم افزارهای مرتبط با چین که ریسک های امنیت ملی ایجاد می کنند، تصمیماتی خواهد گرفت.

این اخبار در حالی منتشر می شود که ترامپ روز جمعه به خبرنگاران اعلام کرد دستور ممنوعیت اپلیکیشن تیک تاک در آمریکا را صادر می کند. تیک تاک یک اپلیکیشن اشتراک گذاری ویدئوهای کوتاه است که در مدت کوتاهی محبوب شده و اکنون بیش از 2 میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد.

طی ماه‌های اخیر مقامات آمریکایی ادعا می کنند شرکت مادر تیک تاک با دولت چین ارتباط نزدیکی دارد و از آنجا که اطلاعات کاربران را کنترل می کند، یک خطر امنیت ملی به شمار می آید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان