استان کرمان با جایگاه واقعی خود در حوزه گردشگری فاصله زیادی دارد

مدیرکل گردشگری استان کرمان گفت: استان کرمان با جایگاه واقعی خود در حوزه گردشگری فاصله زیادی دارد و جاذبه‌های گردشگری و محیط باید توانمند شود.

استان کرمان با جایگاه واقعی خود در حوزه گردشگری فاصله زیادی دارد

به گزارش خبرآنلاین از کرمان : فریدون فعالی  با اشاره به اینکه استان کرمان در حوزه گردشگری از ظرفیت‌های بالقوه بسیار خوب و بالایی برخورداراست اظهار داشت: استان کرمان بیشترین آثار تاریخی و آثار ثبت جهانی را دارد و از 22 اثر ثبت جهانی کشور، 7 اثر در استان کرمان قرار دارد.

وی با بیان اینکه این قابلیت در استان کرمان وجود دارد که این استان به یک قطب گردشگری و مقصد به گردشگران معرفی کند افزود: در واقعیت اتفاقاتی که افتاده این گونه نیست و استان کرمان نه تنها به عنوان یک استان هدف گردشگری در کشور مطرح نیست که با ارزیابی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که استان کرمان در حوزه گردشگری باید جایگاه بسیار بهتری داشته باشد که این گونه نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از اقدامات که باید در این حوزه انجام شود توانمندسازی محیط و جذبه‌ها و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در حوزه گردشگری است گفت: برای مثال وقتی باغ شاهزاده کرمان را به عنوان یک باغ بین المللی و اثر ثبت جهانی در استان داریم باید این باغ توانمند باشد و خدمات خوب و مطلوبی به گردشگران ارائه کند.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف گردشگری برنامه‌های مختلفی تعریف شده و استان‌های مختلفی با توجه به امکانات و ظرفیتی که دارند در این ارتباط برنامه‌ریزی کردند افزود: استان کرمان هم با توجه به ظرفیت بالایی که در حوزه صنعتی، معدنی و کشاورزی دارد می‌تواند در حوزه گردشگری هم حرف برای گفتن داشته باشد.

فعالی با تاکید بر اینکه صرف داشتن جاذبه گردشگری در استان کرمان کافی نیست تا استان را از استان‌های هدف گردشگری قرار دهد گفت: باید شرایط را مناسب و امکانات را بسیج کنیم و در کنار آن منابعی را در این حوزه اختصاص دهیم تا استان کرمان در حوزه گردشگری توانمند شده و خدمات مطلوبی به گردشگران ارائه شود.

وی با بیان اینکه گردشگری که وارد استان می‌شود اگر به جاذبه‌های گردشگری ما مراجعه کند باید خدمات مطلوب بینند افزود: این خدمات مطلوب با توانمند کردن جاذبه‌های گردشگری و محیط حاصل می‌شود.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان