۵۰ بازیگر برنده جایزه اسکار و بدترین فیلم‌هایی که در آن‌ها ایفای نقش کرده‌اند [قسمت دوم]

در دنیای سینما رسیدن به جایزه اسکار بالاترین دستاوردی است که یک بازیگر می تواند به آن دست یابد. بازیگران سرشناسی هستند که علیرغم دهه ها فعالیت در بالاترین سطح سینما نتوانسته اند مجسمه اسکار را در دستانشان ببینند

50 بازیگر برنده جایزه اسکار و بدترین فیلم‌هایی که در آن‌ها ایفای نقش کرده‌اند [قسمت دوم]

در دنیای سینما رسیدن به جایزه اسکار بالاترین دستاوردی است که یک بازیگر می تواند به آن دست یابد. بازیگران سرشناسی هستند که علیرغم دهه ها فعالیت در بالاترین سطح سینما نتوانسته اند مجسمه اسکار را در دستانشان ببینند. برخی نیز چندین بار نامزد و چندین بار برنده جایزه اسکار شده اند. اما بردن جایزه اسکار بدین معنا نیست که فیلم یا فیلم های یک بازیگر ایمن از شکست هنری و تجاری باشند. در قسمت دوم این مطلب قصد داریم شما را با 25 بازیگر برنده جایزه اسکار دیگر و ضعیف ترین فیلم هایی که در آن ها بازی کرده اند آشنا کنیم.

بازیگر برنده جایزه اسکار

26- کیت وینسلت- Movie 43 (2013)

کیت وینسلت در فیلم The Reader نقش یک نازی سابق را ایفا کرده و به خاطر نقش آفرینی اش برنده جایزه اسکار شد. در بدترین فیلم دوران بازیگری اش، وینسلت در فیلم Movie 43 در نقش شخصیت بث بازی می کند که یک رابطه عاشقانه تصادفی را با مردی به نام دیویس با بازی هیو جکمن برقرار می کند. منتقدان وبسایت راتن تومیتوز به این فیلم امتیاز 5 درصد داده اند.

بازیگر برنده جایزه اسکار

27- جیمی فاکس- Stealth (2005)

در حالی که جیمی فاکس برای بازی در نقش ری چارلز در فیلم Ray برنده جایزه اسکار شد اما همه فیلم های او آثار موفقی نبوده اند. در فیلم Stealth فاکس نقش یک افسر نیروی دریایی به نام هنری پرسل را بازی می کند، فیلمی که در راتن تومیتوز امتیاز 12 درصد را از منتقدان دریافت کرده است.

بازیگر برنده جایزه اسکار

28- ریس ویثرسپون- Hot Pursuit (2015)

ریس ویثرسپون به خاطر ایفای نقش جون کارتر کش در فیلم Walk the Line جایزه اسکار را به دست آورد. در فیلم Hot Pursuit او نقش پلیسی به نام رُز کوپر را بازی می کند، فیلمی ضعیف که در وبسایت راتن تومیتوز امتیاز 7 درصد برای آن ثبت شده است.

بازیگر برنده جایزه اسکار

29- پل نیومن- When Time Ran Out… (1980)

پل نیومن یکی از محبوب ترین و دوست داشتنی ترین بازیگران تاریخ سینمای ایالات متحده به شمار می آید اگر چه چند دهه طول کشید تا به خاطر ایفای نقش ادی فلسون تردست در فیلم The Color of Money برنده جایزه اسکار شود. شش سال قبل از آن، نیومن در فیلم When Time Ran Out.. بازی کرد که ضعیف ترین اثر کارنامه هنری او بوده و در سایت راتن تومیتوز امتیاز صفر درصد به آن داده شده است.

بازیگر برنده جایزه اسکار

30- نیکول کیدمن- Grace of Monaco (2014)

نیکول کیدمن به خاطر بازی در فیلم The Hours و ایفای نقش ویرجینیا وولف برنده جایزه اسکار شد. او اما در سال 2014 در فیلم Grace of Monaco در نقش گریس کلی اولین شاهدخت آمریکایی بازی کرد که در وبسایت راتن تومیتوز نمره 9 درصد را دریافت کرده است.

بازیگر برنده جایزه اسکار

31- آل پاچینو- Jack and Jill (2011)

بعد از دهه ها بازی های ماندگار و منحصربفرد، آل پاچینو در سال 1992 به خاطر ایفای نقش فرانک اسلید، یک افسر بازنشسته الکلی و نابینا برنده جایزه اسکار شد. بدترین اثر کارنامه هنری او اما فیلم Jack and Jill است که در آن وی نقش داستانی خودش را بازی می کند. این فیلم در سایت راتن تومیتوز از منتقدان امتیاز 3 درصد را دریافت کرده است.

بازیگر برنده جایزه اسکار

32- هالی بری- Dark Tide (2012)

هالی بری بدون شک یکی از مشهورترین قربانیان نفرین اسکار است. بعد از بردن جایزه اسکار به خانه به خاطر بازی در نقش لتیسیا ماسگروو در فیلم Monster’s Ball، حرفه او دچار افول شد. او در سال 2012 در فیلم Dark Tide در نقش یک متخصص کوسه ظاهر شد که منتقدان سایت راتن تومیتوز به آن امتیاز صفر درصد داده اند.

بازیگر برنده جایزه اسکار

33- رابرت دنیرو- The Gang That Couldn’t Shoot Straight (1971)

رابرت دنیرو یکی دیگر از بازیگران سرشناس و مورد احترام تاریخ سینماست و دو جایزه اسکار او به خاطر بازی در فیلم های The Godfather Part II و Raging Bull گواه این مدعاست. اما گاهی اوقات حتی دنیرو نیز در انتخاب فیلم دچار اشتباه می شود. او در سال 1971 در فیلم The Gang That Couldn’t Shoot Straight نقش یک سارق تازه کار به نام ماریو را بازی می کند که امتیاز آن در وبسایت راتن تومیتوز صفر درصد درج شده است.

بازیگر برنده جایزه اسکار

34- سوزان ساراندون- Hell & Back (2015)

سوزان ساراندون به خاطر بازی در نقش یک راهبه به نام خواهر هلن پرجین در فیلم Dead Man Walking برنده جایزه اسکار شد. ضعیف ترین اثر کارنامه هنری ساراندون اما فیلم انیمیشن Hell & Back است که وی صداپیشگی شخصیت بارب فرشته را در آن بر عهده داشته و امتیاز صفر درصد را از وبسایت راتن تومیتوز دریافت کرده است.

بازیگر برنده جایزه اسکار

35- جک نیکلسون- Man Trouble (1992)

جک نیکلسون سه بار برنده جایزه اسکار شده که به ترتیب برای بازی در فیلم های

One Flew Over the Cuckoo’s Nest، Terms of Endearment و As Good As It Gets بدست آمده است. اما نیکلسون در سال 1992 در فیلم Man Trouble در نقش مردی به نام هری بلیس بازی کرد که وبسایت راتن تومیتوز به آن امتیاز 7 درصد داده است.

بازیگر برنده جایزه اسکار

36- جولیا رابرتز- Love, Wedding, Marriage (2011)

جولیا رابرتز در فیلم Erin Brockovich نقش یک وکیل را بازی می کند که به خاطر آن برنده جایزه اسکار شد. او در سال 2011 در فیلم Love, Wedding, Marriag به کارگردانی دوست و همکارش درموت مالرونی بازی کرد که تنها صدای رابرتز را می توان در آن در نقش درمانگر شخصیت آوا شنید. این فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز صفر درصد را بدست آورده است.

بازیگر برنده جایزه اسکار

37- دنزل واشنگتن- Heart Condition (1990)

بازی در فیلم های Glory در نقش سرباز سیلاس تریپ و فیلم Training Day در نقش کارآگاه آلونزو هریس جایزه اسکار را برای دنزل واشنگتن به ارمغان آورد. ضعیف ترین تجربه بازیگری او اما فیلم Heart Condition در نقش وکیلی به نام ناپلئون استون است که نمره صفر درصد را از وبسایت راتن تومتیوز دریافت کرده است.

بازیگر برنده جایزه اسکار

38- جین فوندا-Leonard Part 6 (1987)

جین فوندا اولین جایزه اسکار خود را برای بازی در نقش بری دانیلز در فیلم Klute در سال 1972 بدست آورد و یک بار دیگر نیز در سال 1979 به خاطر بازی در نقش سالی هاید در Coming Home برنده جایزه اسکار شد. اما او در سال 1987 در یک فیلم جاسوسی به نام Leonard Part 6 نقش خودش را بازی کرد که نمره 9 درصد را از منتقدان راتن تومیتوز دریافت کرده است.

بازیگر برنده جایزه اسکار

39- کریستین بیل- Captain Corelli’s Mandolin (2001)

کریستین بیل تنها جایزه اسکار خود را علیرغم نامزدی های متعدد برای بازی در فیلم The Fighter در نقش دیکی اکلاند بدست آورده است. نه سال قبل از آن وی در فیلم Captain Corelli’s Mandolin در نقش یک ماهیگیر آلمانی بازی کرد که در وبسایت راتن تومیتوز امتیاز 28 درصد به آن اختصاص داده شده است.

بازیگر برنده جایزه اسکار

40- آنا پاکین- Darkness (2002)

پاکین بسیار کم سن و سال بود که به خاطر بازی در فیلم The Piano در نقش فلورا مک گرث جایزه اسکار را بدست آورد. یک دهه بعد او در فیلم ترسناک Darkness بازی کرد که امتیاز 4 درصد را از راتن تومیتوز دریافت کرده است.

بازیگر برنده جایزه اسکار

41- تام هنکس- The Circle (2017)

تام هنکس به خاطر بازی هایش در فیلم های Philadelphia و Forrest Gump دو سال پیاپی برنده جایزه اسکار شد. او همچنین در سال 2017 در فیلم ناموفق The Circle بازی کرد که امتیاز ضعیف 15 درصد را از وبسایت راتن تومیتوز دریافت کرد.

بازیگر برنده جایزه اسکار

42- پنه لوپه کروز- Waking Up in Reno (2002)

شش سال پیش از آنکه پنه لوپه کروز برای بازی در نقش ماریا النا در فیلم Vicky Cristina Barcelona برنده جایزه اسکار شو در فیلم Waking Up in Reno بازی کرد که در وبسایت راتن تومیتوز به امتیاز 13 درصد دست یافته است.

بازیگر برنده جایزه اسکار

43- نیکلاس کیج- Grand Isle (2019)

نیکلاس کیج که در دوران حرفه ای خود در پروژه های ضعیف و بحث برانگیز متعددی بازی کرده است برای بازی در نقش بن سندرسون در سال 1996 در فیلم Leaving Las Vegas برنده جایزه اسکار شد. سال گدشته اما او در فیلم Grand Isle در نقش یک کهنه سرباز جنگ ویتنام بازی کرد که امتیاز صفر درصد را از راتن تومیتوز دریافت کرده است.

بازیگر برنده جایزه اسکار

44- اما استون- Movie 43 (2013)

بازی در نقش مایا در فیلم La La Land جایزه اسکار را برای اما استون به ارمغان آورد. در فیلم Movie 43 او در نقش ورونیکا بازی می کند که امتیاز 5 درصد را از راتن تومیتوز دریافت کرده و فیلمی بسیار ضعیف شناخته می شود.

بازیگر برنده جایزه اسکار

45- جورج کلونی- Return of the Killer Tomatoes! (1988)

جورج کلونی تاکنون دو بار برنده جایزه اسکار شده که یکی به خاطر بازی در فیلم Syriana و دیگری تهیه کنندگی فیلم Argo بدست آمده است. اما قبل از رسیدن به سطح اول هالیوود، کلونی در فیلم Return of the Killer Tomatoes! ایفای نقش کرد که امتیاز صفر درصد را از راتن تومیتوز دریافت کرده است.

بازیگر برنده جایزه اسکار

46- گوینث پالترو- Mortdecai (2015)

گوینث پالترو به خاطر بازی در فیلم Shakespeare in Love در نقش وایولا دی لسپه برنده جایزه اسکار شد. او در سال 2015 در فیلم ناموفق و ضعیف Mortdecai با جانی دپ همبازی شد که امتیاز 12 درصد را از منتقدان راتن تومیتوز دریافت کرده است.

بازیگر برنده جایزه اسکار

47-مورگان فریمن- The Poison Rose (2019)

مورگان فریمن به خاطر بازی در نقش ای دوپریس در فیلم Million Dollar Baby برنده جایزه اسکار شد. سال گذشته فریمن در نقش مالک یک کلوب شبانه در فیلم The Poison Rose ایفای نقش کرد که امتیاز صفر درصد را از راتن تومیتوز دریافت کرده است.

بازیگر برنده جایزه اسکار

48- سالی فیلد- Beyond the Poseidon Adventure (1979)

سالی فیلد در طول دوران فعالیت خود دو بار برنده جایزه اسکار شده که یکی برای بازی در فیلم Norma Rae و دیگری بازی در فیلم  Places in the Heart بوده است. او در سال 1979 در فیلم Beyond the Poseidon Adventure نقش یک مسافر قایق را بازی کرد که در وبسایت راتن تومیتوز امتیاز صفر درصد را به خود اختصاص داده است.

بازیگر برنده جایزه اسکار

49- بنیتسیو دل تورو- Christopher Columbus: The Discover (1992)

تنها جایزه اسکار دل تورو برای بازی در نقش یک افسر پلیس مکزیکی به نام خاویر رودریگز در فیلم Traffic بدست آمده است. او سال ها قبل در فیلم Christopher Columbus در نقش پسر یکی از دوستان کریستف کلمب با مارلون براندو همبازی بود که امتیاز ضعیف 7 درصد را از وبسایت راتن تومیتوز دریافت کرده است.

بازیگر برنده جایزه اسکار

50-بری لارسون- Remember the Daze (2008)

بری لارسون برای بازی در فیلم Room جایزه اسکار گرفت. او در یکی از اولین نقش هایش در فیلم Remember the Daze در نقش خواهر کوچک شخصیت اصلی فیلم ایفای نقش کرد که منتقدان در وبسایت راتن تومیتوز به آن امتیاز صفر درصد داده اند.

بیشتر بخوانید: 50 بازیگر برنده جایزه اسکار و بدترین فیلم‌هایی که در آن‌ها ایفای نقش کرده‌اند [قسمت اول]

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان