طرح‌های بسیج سازندگی اصفهان در مقابله با کرونا، از راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک تا اجرای طرح"اطعام علوی"

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: مرحله دوم رزمایش خدمت مؤمنانه از ۲ مرداد آغاز شده و در قالب طرح‌های مختلف اجرایی می‌شود.

طرح‌های بسیج سازندگی اصفهان در مقابله با کرونا، از راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک تا اجرای طرح"اطعام علوی"

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان : حسن عجمی پیش از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه و با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی استان اظهار داشت: همزمان با ورود کرونا، دستگاه‌های اجرایی کشور وارد عمل شدند که بسیج نیز نقش همراه کننده‌ای را ایفا کرد و اقداماتی نظیر ضدعفونی معابر و منازل تا تولید ماسک را دنبال کرد.

وی تصریح کرد: به دلیل قیمت بالای ماسک، بسیج با راه اندازی 500 کارگاه دوخت ماسک از طریق وام‌های اقتصاد مقاومتی و تبدیل کارگاه‌های خیاطی به تولید ماسک و توزیع آن در بازار به تعدیل قیمت‌ها کمک کرد.

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به طرح غربالگری در سطح استان به همراه علوم پزشکی، گفت: در پایان کار بیش از 90 درصد از این طرح به همت بسیج انجام شد.

وی افزود: مرحله اول رزمایش کمک مؤمنانه در نیمه شعبان به فرمایش رهبری و با رمز "یا صاحب الزمان ادرکنی" آغاز و ستاد آن در استان اصفهان تشکیل شد که در راستای توزیع بسته‌های معیشتی، سپاه سامانه مهر کریمانه را راه اندازی کرد و همچنین از ظرفیت تمام ادارات و سازمان‌های مربوطه مانند کمیته امداد، بهزیستی، زنان بی‌سرپرست و ... بهره گرفته شد.

عجمی با بیان اینکه جمعیت 597 هزار نفری توسط این سامانه جمع‌آوری و در نهایت 305 هزار نفر توسط معاونت سپاه مشخص شد، گفت: در مرحله اول رزمایش بیشتر سازمان‌ها و مراکز از جمله اتاق بازرگانی، صنایع مادر استان، ستاد فرماندهی امام(ره) و به ویژه گروه‌های جهادی و بسیج انصافا پای کار بودند.

وی تصریح کرد: در مرحله نخست رزمایش طی 3 مرحله توانستیم 400 هزار بسته معیشتی را تحویل دهیم و همچنین 2 هزار و 110 وام 5 میلیون تومانی به اصناف آسیب دیده از کرونا داده شد.

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به درخواست رهبر معظم انقلاب مبنی بر ادامه خدمت مؤمنانه، اظهار داشت: مرحله دوم رزمایش در تاریخ 22 تیرماه سال جاری در 3 بازه زمانی انجام می‌شود. در همین راستا در تاریخ 2 مرداد، 400 جهیزیه به ارزش 20 میلیارد تومان با هماهنگی  بسیج و استفاده از ظرفیت خیران ، 22 قلم جنس برای عروس و دامادها تهیه شود.

وی افزود: توزیع سراسری بسته معیشتی در قالب چند طرح اجرایی خواهد شد که در طرح امیرالمومنین(ع) پیش بینی 25 هزار بسته معیشتی شده، همچنین در طرح ولایت 7 میلیارد جمع‌آوری شده و در قالب بن‌های خرید کالا با محوریت شهرستان‌ها توزیع می شود.

عجمی طرح دیگری تحت عنوان« اطعام علوی» در هفته جاری را مطرح کرد که در آن یک میلیون اطعام گرم در کل استان توزیع خواهد شد و در طرح نذر قربانی توسط بسیج دانشجویی دنیال می‌شود. طرح شیفت ایثار از جوامع بسیج و یا غیره به صورت ایثارگرانه وارد می‌شوند و در قالب شیفت خدمتی به کارخانه کمک می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: اطعام نیازمندان در هیئات پیگیری خواهد شد زیرا ظرفیت خوبی را بسیج مداحان هیئات دارند که توزیع نذورات از این طریق مدیریت می‌شود و 3 هزار و 20 فقره وام 5 میلیون تومانی برای کل استان در نظر گرفته شده که از ظرفیت بانک‌ها استفاده و به مشاغلی که بر اثر کرونا آسیب دیده تعلق می‌گیرد.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان