توضیح درباره برگزاری مراسم محرم در دانشگاه‌ها

غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست خبری مجازی با خبرنگاران اعلام کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا، ۲ جشنواره اصلی دانشجویی رویش و حرکت به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، در این نشست خبری که پیش‌ازظهر امروز (سه‌شنبه) به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، غفاری با تشریح روند برگزاری جشنواره‌های حرکت و پویش اظهار داشت: آئین افتتاح جشنواره بین‌المللی حرکت 19 مردادماه و اختتامیه آن 21 مردادماه با برگزاری نمایشگاه در دانشگاه الزهرا (س) برگزار می‌شود.

وی افزود: برای این جشنواره در مجموع 1548 اثراز 104 دانشگاه دریافت و برای داوری ارسال شد که در حوزه‌های انجمن برتر، فعالیت خلاقانه، نشریه، مسابقه، محتوای دیجیتال، کارآفرینی، بخش ویژه، کتاب، اختراع، دانشگاه و بخش انجمن پویا، داوری خواهند شد.

غفاری درخصوص تفکیک شرکت کنندگان در جشنواره بین المللی حرکت گفت: مجموعه آثار دریافتی در این جشنواره به تفکیک 29 درصد علوم مهندسی، 27 درصد علوم انسانی، 15 درصد علوم پایه، 17 درصد علوم کشاورزی و همچنین 8 درصد هنر و معماری است و در بخش بین‌المللی نزدیک به 30 هزار دانشجو از کشورهای مختلف و دانشگاه‌های مختلف ثبت نام کردند که 165 اثر برای بخش نمایشگاهی ثبت شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تشکر از همکاران حوزه سلامت، افزود: در جشنواره بین المللی حرکت هر دانشگاهی غرفه خود را در دانشگاه الزهرا (س) خواهد داشت و این جشنواره یک جشنواره بین‌المللی است که از ویژگی‌های ممتاز این جشنواره همین شأن بین‌المللی آن است و در این راستا 30 هزار دانشجو از 127 کشور جهان در این جشنواره ثبت نام کرده‌اند و 165 اثر از دانشگاه‌های خارجی در بخش نمایشگاهی این جشنواره برای ارائه پوستر انتخاب شده‌اند.

وی همچنین درخصوص هشتمین جشنواره ملی رویش نیز اعلام کرد: این جشنواره انعکاسی از فعالیت‌های کانون‌های دانشگاهی است که اختتامیه آن 27 مرداد ماه در دانشگاه شهید بهشتی خواهد بود و در این مجموعه هم عمده دانشجویان و حدود 5400 کانون در این جشنواره شرکت داشتند و 16400 فعالیت ثبت شده که در قیاس با جشنواره‌های قبلی از رشد قابل توجهی برخوردار بوده وهمچنین 4 کارگاه آموزشی نیز در نظر گرفته شده که یکی در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی در فضای دانشجویی و حوزه تئاتر دانشجویی است.

غفاری درخصوص برگزاری برنامه‌های عزاداری هیأت‌ها و مراسم ماه محرم در دانشگاه‌ها گفت: حضور دانشجویان در این مراسم‌ها بستگی به نظر ستاد ملی کرونا دارد و آخرین ابلاغیه‌ای که در این خصوص ابلاغ شده، این است که تجمع بیش از 10 نفر در دانشگاه‌ها ممنوع است و اجتماعات تشکیلاتی قابل برگزاری نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان